mandag, oktober 05, 2009

HØJT BELAGT

Så er den årlige afslutning på kartoffeloptagningen overstået; hvert år bestiller jeg rigeligt med smørrebrød, og hvert år overrasker de sultne landmænd mig ;-)

Det er efterhånden sjældent, at fastfood er smørrebrød, men hold da fast hvor smagte det godt!

Frokostpausen blev forlænget, der blev tid til snak og grin, og jeg nød at være med i selskabet; til daglig foretrækker jeg på mine fridage at sidde alene med en avis.

Og de fik endda drikkevarerne i nye glas; landmanden har gennem længere tid knurret over vores sennepsglas som daglige drikkeglas. De pæne glas er heller ikke pæne mere, opvaskemaskinen har sat sine tydelige spor, jeg tror faktisk også, de blev købt for 20 år siden ;-) Imerco havde tilbud på glas, 10 kr. stykket, så nu håber jeg at den kære mand lagde mærke til, at hans kone rent faktisk har købt noget uden at have sin mand med!


Og som min mors datter er papiret og bølgepappet, glassene var pakket ind, lagt sirligt sammen, de kan vel altid bruges til noget;-)

4 kommentarer:

  1. I behøver jo så ikke tænke på efterisolering af huset - med alt det bølgepap, papir og hvad du ellers stopper ud i alle hjørnerne ;)

    SvarSlet
  2. Ha Helle, kan du så styre dig :-) Jeg gemmer ikke julegavepapiret ;-)

    SvarSlet
  3. Nå, dog ikke julepapiret :-)
    Det kan godt sommetider være svært at tackle det gemmegen, vi har fået i arv fra vores mødre.
    Jeg gemmer plastposer fra f.eks. rugbrød. Nej, jeg gemmer dem ikke; jeg genbruger dem bare hurtigt, og det er sådan set ikke af sparsommelighed, men tænken i miljøtanker og ressourcespild.
    Min mor genbrugte ALLE plastposer, hvilket betød, at hun stod og vaskede snavsede poser op! Det var egentlig ikke særlig miljøvenligt.

    Men poser, man uden videre kan genbruge, genbruger jeg altså...

    SvarSlet
  4. Ellen, den med plastposerne var min mor også med på, men ikke jeg. Dog bæreposer i plast bliver brugt som skraldeposer :-)

    SvarSlet