tirsdag, december 30, 2014

DE SIDSTE DAGE

Nu er det ikke fordi, at jeg har en dommedagsvision, at overskriften lyder sådan på denne næstsidste dag i 2014. Overskriften er valgt, fordi jeg vil afslutte beretningen om vores motorcykelferie sommeren 2014. Vi fik set meget på vores tur og nærmest også mere, end hjernerne egentlig kunne rumme, der er i hvert fald dukket steder op undervejs i min søgen i fotoarkivet, som jeg dengang ikke fæstnede mig så meget ved. Hvad vi skal sommeren 2015, ved vi endnu ikke. Vi har lyst til at være ét sted og så køre ud derfra. Om det bliver på motorcykel eller i bil, ved vi ikke, og hvilket land ved vi heller ikke. Vi får se.

P1000950

Dette års ferie sluttede i Garmisch-Partenkirchen til det store BMW bikertræf. Her samles 35.000 mennesker og omkring 20.000 motorcykler hvert år den første weekend i juli. Og på trods af masser af øltelte, partytelte og tætpakket menneskemylder har vi endnu ikke set optøjer eller tegn på ballade/slåskampe de fire gange, vi har deltaget. Vi har derimod set mennesker fra alle mulige lande mødes i en fælles interesse for motorcykler, rejser og oplevelser, og det er skønt at være en del af. Fredagen blev brugt på fodbold og party, landmanden fandt forleden dag et billede på sin mobil og viste mine niecer og nevø, at moster også kan danse på bænke til partymusik. Jeg elsker at danse, jeg elsker musik med gang i den, og skal man så lade være med at danse, når ens mand ikke gider danse, og når alle andre synger og danser, mens de står på bænkene i et kæmpe telt med masser af festglade mennesker? Vel skal man ej, så han fik sit bevis på, at deres moster er lidt skør.

P1000924

Lørdagen blev brugt på at nyde træfpladsen med al dens mangfoldighed, jeg kører hurtigt død i finesser og små lækre detaljer til motorcykler, så landmanden og motorcykelkammeraten blev sendt af sted, så kunne jeg nyde at fokusere på det, jeg synes var sjovt. Næste gang gør jeg alvor af at gå ned i byen og nyde byens tilbud. I år nåede vi at nyde hotellets swimmingpool om fredagen, det var skønt.

Selv motorcykeltøj kan være designet i bedste alpetyrolerstil ( manden til højre)

P1000928

Der er mennesker, der elsker at klæde deres motorcykel på.

P1000932P1000930P1000931

På pladsen, hvor vi så fodbold på storskærm fredag, foregik der hele tiden noget, modeshow, bilstunts, motorcykelstunts osv.

P1000935

P1000940

P1000947

Ikke alle har lige god smag, i hvert fald hvis du spørger mig.

P1000936P1000937

Andre er tro til stilen på motorcyklen og dog med sans for detaljen.

P1000941

Nogen er til hotel og swimmingpool, andre dyrker tæthed, nærhed og naturen udenfor vinduet.

P1000942

Dagen blev sluttet af med god middag på en af byens restauranter sammen med Mckammeraten. Han skulle videre på sin ferie, vores var slut, og som jeg skrev, da vi kom hjem, så ville vi have kørt hjemturen på to dage, men vi ombestemte os. Og det var dejligt mandag morgen, men hårdt søndag aften.

Udsigten søndag morgen

P1000952

Man er vel vant til at have motorcyklister boende i denne weekend.

P1000955P1000956

Tid til sidste blik på byen og bjergene

P1000958

P1000964

Nu vil jeg tage mig sammen og tage vandrestøvlerne på, jeg har kun haft næsen udenfor kortvarigt, og jeg trænger til motion, i den grad! God 6. juledag til dig.

10 kommentarer:

  1. Åh de bjerge og den blå himmel er skønne.

    Sikke et træf! Også jeg er fascineret af motorcykler, og jeg har ønsket mig en siden jeg var barn, men nu er jeg blevt for gammel, og jeg har heller ikke råd - desværre

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, himmel og bjerge trækker også i mig :-)

      Slet
  2. Glædelig 6.juledag til dig, Lene. Jeg har nydt dine billeder og fortællinger om årests ferie, selvom jeg ikke får kommenteret så meget som jeg gerne vil. Du er en god fortæller med sans for detaljer :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pollyanna :-) Og jeg døjer stadig med at min reader opdaterer indlæg fra dig sent, så jeg ikke altid opdager dem.

      Slet
  3. Motorcyklerne kan ikke fange min interesse!
    Men det kan naturen... sikke skønne omgivelser. De er da værd at køre efter.
    God travetur... Jeg travede 9-10km i går og idag blev det til motion med søvsugeren!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne, det blev til 5 km, første travetur i julen, jeg har jo været syg, så den blev nydt :-) Støvsugermotionen mangler stadig :-)

      Slet
  4. Jaja, hvad gør man ikke for sin mand - men det er da en masse herlige billeder, du fik taget ved den lejlighed.
    "All others will be crushed" - hvor er I barske :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ellen, der er nok at tage billeder af :-) ja, det er så hotelværtens opfattelse af motorcyklister, som år efter år bor på hans hotel ;-)

      Slet
  5. Det har været en dejlig ferie, vi har været med på sammen med dig! Specielt er jeg denne gang vild med det bemalede hus i toppen af dit indlæg. Tyrolerne (også dem i dit link tilbage) får mig til at tænke på min kollega, der er bidt af en gal oktoberfest, som han deltager i hvert år i fuldt ornat, lige fra de tager af sted i Kastrup lufthavn, til de lander igen 4 dage senere. Og den der moster, der er vild med at danse til "gang i den-musik", hun er da overhovedet ikke skør! Sådan er vi mange, der har det :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, tak :-) Og man skal da danse til gang-i-den musik! Jeg behøver ikke det fulde ornat i tyrolertøj, men jeg synes det er sjovt at se nutidens ungdom bære det med stolthed til fester :-)

      Slet