fredag, december 19, 2014

SOMMERFERIETANKER

Mens julen banker på døren, lader jeg tankerne flyve tilbage til sommerens motorcykelferie. Det er ren overspringshandling, men da jeg er god til at rykke og nå en masse på kort tid, så nyder jeg tilbageblikket. Efter vi var kommet ned fra bjerget, satte vi kurs nord gennem Østrig. Vi var nu på velkendt land, og pausen blev ved kirketårnet ved Reschen sø. Siden sidst vi var der, har man fået lavet en dæmning, så man kan gå bag om kirketårnet. Vi nøjedes dog med at strække benene på parkeringspladsen, inden vi fortsatte

P1000858P1000859

P1000861

Når man siger Østrig, siger man også bjerge og bygninger bygget i det materiale, man havde ved hånden.

P1000862

Nogle gange tænker jeg på, om de gitre virkelig kan holde et stenskred fra vejen? Men enkelt sten kan jo også slå hårdt og forårsage stor skade, så måske er det mest dem, hegnet beskytter mod?

P1000870

Frokostpausen blev holdt i en lille søvnig by, hvor vi dog fik gastmutter til at smøre to sandwich, som hun tog sig godt betalt for.

P1000875

Østrig er også alpebønder, som har græssletter overalt og små lader til hver matrikel.

P1000879

Østrig er også gammelt og nyt ved siden af hinanden.

P1000882

Snart nåede vi grænsen til Tyskland, og Zugspitze kom til syne som tegn på, at vi var ved at nærme os dagens mål, det store motorcykeltræf i Garmisch-Partenkirchen. Men hvilken tinde var Zugspitze?

P1000886

Måske denne her? Jeg aner det ikke, men det er vel også ligegyldigt, denne gang skulle jeg ikke besøge spidsen.

P1000893

Snart var vi indkvarteret på vores hotel, og der var tid til en kop te på den nye cafe ved siden af hotellet, inden vi skulle møde vores kammerat på træfpladsen.

P1000897P1000898

Træffet ramler ofte sammen med de sidste dage i WMfodbold, og denne fredag skulle Tyskland og Frankrig spille. På pladsen var en kæmpeskærm sat op, og der var liv og glade dage. Franskmænd, tyskere og alle vi andre hyggede os, inden vi gik videre rundt på pladsen for at kigge på de mange firmaboder.

P1000901P1000907

P1000906

Da mørket sænkede sig, hyggede vi igennem i partyteltet med tysk øl og god mad, og masser af musik og sang.

P1000916

Senere fandt vi lejrbålet, hvor en irsk musiker underholdt, og hvor der var fællessang, hygge og samvær.

P1000919P1000921

Efter de mange dage, hvor der var blevet kørt mange kilometer på motorcyklen, var det skønt med en afslapningsdag. Og nu er min afslapningstime over, der skal handles ind, inden en montør kommer og sætter min nye tørretumbler op. God fredag til dig.

12 kommentarer:

  1. Jubiii dejligt med en ny tørretumbler!

    Det er rigtig dejligt at se nogle sommerbilleder her i den mørke tid. Østrig er et skønt land, og jeg har vandret meget der, og det kan til tider være særdeles strabadserende. Jeg har faktisk undret mig over gitrene mod stenskred, men du har jo nok ret i, at de ikke skal beskytte mod hele bjerget men snarere mod enkelte sted.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, jeg glæder mig til at tage tumbleren i brug :-) Det må være så skønt at vandre i bjergene mere end bare en dag, det drømmer jeg om at gøre :-)

      Slet
  2. Tak for endnu en dejlig rejsebeskrivelse med mange skønne fotos. Jeg nyder hver eneste af dem, det "smager jo lidt af fugl", når det er længe siden, man var der sidst. Hav en god weekend og en glædelig og fredfyldt juletid.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ilse og en glædelig jul til dig også :-) Og jeg nyder også gensynet med sommer, bjerge og søer :-)

      Slet
  3. Tak - den var helt ok - fredagen, og nu er det en også ok lørdag! Fortsat alt godt med forberedelserne - vi når det nok!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde Charlotte, vi når det! :-)

      Slet
  4. Det er i mørketiden, vi mindes vore lyse og dejlige sommerferier.
    God arbejdslyst og endnu bedre hyggestunder :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ellen, det er nemlig nu hvor mørket har allermest magt, at vi mindes :-)

      Slet
  5. Der findes ikke noget bedre end at sidde og kigge på billeder fra ens ferie :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Moster Tulle, jeg genoplever hele turen igen og nyder minderne :-)

      Slet
  6. Tak for et lille stykke af vejen. Dejlige ord og billeder.

    SvarSlet