fredag, december 26, 2014

TIDLIG MORGEN

Der er helt stille i huset, jeg nyder hver morgen lysene fra juletræet og lysene fra englegrenen. Jeg har lige sagt til landmanden, at han ikke skal køre mig på arbejde. Det her blev så en af de meget få dage, hvor jeg måtte melde mig syg, og så 2.juledag! ØV. Men når jeg besvimer midt nat, da jeg var oppe på toilet, så er der vist ikke så meget at rafle om.Jeg har ikke et arbejde, hvor jeg kan skåne mig selv. I forvejen havde jeg tænkt at skulle gå med mundbind og masser af sprit på hænderne, så jeg ikke smittede nogen. Men det dur ikke at komme på arbejde, når jeg er svimmel, hver gang jeg er oprejst. Du kan nok høre, at jeg prøver at retfærdiggøre min sygemelding. Nu spiser jeg clementiner, og lige om lidt vil jeg brygge te og varm hyldebærsaft, for jeg har nærmest sovet siden klokken syv i aftes, og nu trænger jeg til at være vågen. Jeg har kun prøvet at besvime to gange i mit liv og begge gange har det været en bizar oplevelse. Første gang vågnede jeg op ved, at jeg lå på badeværelset med ondt i ryggen, jeg var faldet, så jeg havde hudafskrabninger på ryggen fra en flisebænk. Godt det ikke var hovedet, der dengang havde ramt bænken. I nat vågnede jeg op ved, at jeg krampagtigt holdt fast i noget, mens jeg langsomt kom ned på gulvet. Jeg havde åbenbart registreret det og havde grebet ud efter sengen, og så tog det noget tid for at finde ud af, hvor jeg egentlig var, på gulvet ved siden af vores seng. Og det tog det endnu længere tid, før jeg kunne sanse at gå i seng, godt landmanden ikke skulle på toilet, for så var han faldet over mig.
Nu ligger jeg i stuen med dyne og pude; dadler, figner, clementiner og æbler står fremme på bordet sammen med køkkenrulle og håndsprit, så skal jeg nok klare mig. Hvis jeg kender min familie ret, er de alle gået meget sent i seng, så det varer timer, inden de står op. Indtil da har jeg huset for mig selv. God 2. juledag til dig.

et meget mørkt mobilbillede af et juletræ :-)


16 kommentarer:

  1. Øv da osse! Heldigvis lyder det som om et par dage i lavt gear kan kurere ondet. God bedring til dig :)

    SvarSlet
  2. God bedring Lene - vær god ved dig selv! :)
    Kram fra OddStyle

    SvarSlet
  3. Åh, din stakkel. Rigtig god bedring. Der er vist ingen, der er i tvivl om, at når du melder dig syg, så ér du syg. Måske skulle du se, om de unge har levnet lidt whisky i flasken og så nappe en, efterfulgt af en lille lur. Det virker garanteret bedre end dadler.

    SvarSlet
  4. Kære Lene - sikke en træls omgang, du er blevet ramt af. Der er vist ingen der betvivler rigtigheden af en sygemelding fra dig. Sov du blot al det du kan det tror jeg er den bedste medicin. Rigtig god bedring KH Anette

    SvarSlet
  5. Det lyder som den helt rigtige beslutning at blive hjemme.. Rigtig god bedring Lene.

    SvarSlet
  6. Rigtig god bedring Lene og glædelig jul til dig og dine kære .

    SvarSlet
  7. Når man besvimer, skal man da bestemt blive hjemme, du arbejder trods alt med syge mennesker! Rigtig god bedring Lene, jeg håber, du snart er på mærkerne igen. Også glædelig anden juledag til dig.

    SvarSlet
  8. Din stakkel. God bedring :)

    SvarSlet
  9. Åh, det lyder skræmmede sådan at besvime. Godt du ikke kom til skade i faldet. Rigtig god bedring.

    SvarSlet
  10. Tak til jer alle sammen, og dagen har vist at jeg slet ikke ville have været i stand til at arbejde i dag.

    SvarSlet
  11. Det er da vist heller ikke bare en almindelig forkølelse du er rendt ind i, din stakkel.
    Rigtig god bedring - tag nu ikke på arbejde for tidligt - du trækker bare sygdommen ud ved at starte for tidligt. Men det ved du godt ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ellen, jeg skal heldigvis først på arbejde nytårsaften og nat.

      Slet
  12. Øv! Er det mon sygdom eller arbejds-stress, der sendte dig i gulvet?? Rigtig godt bedring - og pas nu godt på dig selv.

    PS: Øhm, vil det sige, at Landmanden sov fra, at du dejsede om? If so, shame on him. Eller var han bare slet ikke gået i seng endnu?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak fruen i midten, det er helt sikkert sygdom, jeg er forkølet, hoster og har ondt i halsen, men om mit immunforsvar har været svækket pga travlhed, skal jeg ikke kunne udelukke. Jeg er jo aldrig syg, normalt.
      Det var midt nat, og landmanden sov sødeligt, og da jeg jo ikke faldt med et brag eller ikke kaldte på ham, så er han lovligt undskyldt. Han undrede sig også over næste morgen, hvorfor jeg ikke havde kaldt på ham.

      Slet
  13. Din stakkel. Sender dig en masse healende tanker og god bedring.

    SvarSlet