lørdag, december 06, 2014

LØRDAG FORMIDDAG I SENGEN

Klokken er over 10 og jeg render stadig rundt i nattøj, tænderne har endnu ikke set en tandbørste, den sunde morgenmad er spist og jeg spiser nu resterne af landmandens guf, som han havde købt til sin fredag aften alene hjemme. Fruen arbejdede jo. Nu er landmanden på jagt, og jeg har sovet længe, jeg ser serier, jeg venter på min tebrygning er færdig og så håber jeg, at jeg “kvinder” mig op til at komme i LOOPcenter, hente adventslys og købe krukker til blomster. Jeg har ventet så længe med at plante min clivia om, at jeg nu er nødt til at slå den pæne krukke, den står i, i tusinde stykker for at få alle aflæggere ud af krukken i levende live. Jeg kender flere, der gerne vil have aflægger af den clivia, jeg i tidernes morgen fik af min svigermor.

Aftenvagten i går blev et langt forsøg på at komme i mål med alle gøremål, så i aften satser vi på, at der bliver ro til at spise aftensmad sammen. Vi køber hver især ind til, at vi kan få grovpitas med alskens fyld, det skal nok blive godt. Godt er det også for julens fremtid her i huset, at jeg har fri fra i morgen og en uge frem. Som sædvanlig har jeg allerede lagt planer for to af dagene, nu må der ikke lægges flere planer, resten af dagene skal bruges herhjemme. Der skal købes tørretumbler, der skal ordnes et fjernsyn, der skal købes ny lampe, der skal i det hele taget styr på alle de ting, der skal fungere, når huset fyldes med dejlige overnattende gæster hen over julen. Nå ja, der skal da også pyntes til jul, bages og købes julegaver. Men det skal jeg nok nå, jeg er jo tidsoptimist, nu mangler vi bare, at jeg også bliver tidsrealist, det er bare knap så sjovt. Det sjove er jo at hygge sig, at høre julesange, at se andre mennesker, at grine sammen, og lige nu hygger jeg mig med te og guf i sengen på en solrig lørdag formiddag. God lørdag til dig.

P1000834

14 kommentarer:


  1. Det er så vigtigt med tid til te og guf i sengen. Her bliver der fuldt hus i julen og jeg glæder mig. Gider ikke at bekymre mig om alt det, der skal nåes - endnu ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mette, for mig er det vigtigste at vi er sammen, så må juleriet indrettes efter, at vi når det vi når :-)

      Slet
  2. Det lyder rigtigt rart, selv om du nu nok er kommet i tøjet siden indlægget blev skrevet. Vi havde planer om en tur med veterantog fra Aalborg til Skørping, og nåede også helt ind på stationen, før jeg opdagede at det først kører i morgen. Så fik vi prøvet modeltoget i banegårdshallen og legepladsen i Kildeparken i stedet, og det var såmænd også hyggeligt.
    Jeg håber det bliver en roligere vagt i aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Laura, vagten blev vildere end den anden, men vi kom igennem. Håber I får kørt med veterantoget, det er noget, vi aldrig fik gjort. God søndag til jer :-)

      Slet
  3. Håber du har nået det du ville i dag, god aften hos jer. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge, jeg nåede det jeg nåede :-)

      Slet
  4. Sikke en dejlig lørdag du har for dig. Det kan være skønt at planlægge gæster og at få gjort alle de andre gode ting du nævner - og når I er to til at nyde aktiviteterne er det jo ekstra dejligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, juleriet er jeg ene om, min kære gemal har det med at skulle alt muligt andet, men han er med til at gøre stemningen festlig, når først vi samles :-)

      Slet
  5. Måtte lige billedgoogle clivia, og sikke et farvebrag der dukkede frem på min skærm - kan godt forstå, at du har mange, der gerne vil have en aflægger.
    Selv med gæster rendte jeg rundt i nattøj til kl. 10:30 i dag - hvor var det dog hyggeligt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, det er hyggeligt at være i nattøj op ad formiddagen. Min clivia har blomstret nærmest på trods af min behandling, så jeg håber at det lykkes at få alle aflæggere til at gro. Jeg har jo otte svigerinder på min mands side og jeg har plan om at de alle skal have en aflægger fra deres mor/svigermors clivia :-)

      Slet
  6. Lyder som en rigtig hyggelig morgen og som jeg længes efter og ser frem til, at skal benytte mig af i juleferien :-) Dejligt at ha´ noget at glæde sig til. Fortsat god 2. advent - kram fra OddStyle

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tina og undskyld, jeg havde overset din kommentar :-)

      Slet
  7. De er nemlig gode, de der langsomme morgener.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, jeg ved at du mener det samme :-)

      Slet