torsdag, december 11, 2014

GODT GÅET!

Hold nu op som det kører for mig, godt jeg skrev i går, at jeg er blevet god til at trække på skulderne og sige pyt! Jeg havde en fystid i formiddags, jeg havde noget tid inden da, hvor jeg ordnede kontorsager, mens rengøringsfirmaet gjorde rent. Da jeg var færdig med regninger etc, havde jeg stadig tid tilovers og stadig kun kontoret at være i, så jeg gik i gang med et indlæg til min anden blog. Den får ikke ret mange indlæg, fordi jeg sætter masser af begrænsninger for mig selv, når jeg skal skrive indlæg der. Nu kom jeg i gang, jeg læste artikler, jeg tænkte, jeg skrev, jeg slettede, jeg tænkte, jeg læste artikler, jeg skrev. Og så kiggede jeg på klokken! Godt gået, Lene, så måtte jeg ringe til min fys og sige undskyld, og vi blev enige om, at jeg ikke skulle haste derind, for hun ville ikke kunne nå noget, før næste kunde kom – til tiden! Det bliver så først til massage i det nye år.

Jeg har det med at skrive hængepartier på en liste, og så går der indimellem rigtig lang tid, før jeg får gjort noget ved dem. Nu havde jeg langt om længe fået lavet en aftale med en montør om vores ene fjernsyn med parabolboks, det har ikke virket i lang tid, men til daglig ser jeg jo ikke fjernsyn, så landmanden har det andet fjernsyn for sig selv. Om godt en uge er vi så tre mere på matriklen, som helt sikkert ikke ser det samme som landmanden, så nu skulle det andet fjernsyn ordnes. Lige før montøren kom, ville jeg lige tjekke fjernsynet! God gået, Lene, nu virker det! Montøren kom nu alligevel, for vi blev enige om, at han skulle tjekke forbindelse og signal, så vi ikke risikerer, at forbindelsen er røget i morgen.

Men julekasserne er kommet ned fra loftet, så de indkøbte adventslys har nu fået et fad at stå på, der er kommet nødder i fadet, nu skal jeg bare finde stjernerne, som skal ned til nødderne. Enkelt og nemt. Godt gået, Lene. Og god dag til dig, hvor du forhåbentlig kan sige pyt, hvis tingene driller eller du dummer dig.

P1010438

10 kommentarer:

  1. Jeg kender godt det med at blive så optaget af noget, at jeg fuldstændig glemmer tid og sted. Hos mig er det både bloggen og min slægtsforskningen, der røver min bevidsthed, og der kan gå timer inden jeg vågner op til dåd igen. Jeg tror det er noget der sker, hvis man er et intenst menneske - det vælger jeg i hvert fald at tro.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, når man fordyber sig, lukkes alt andet ude, og denne gang glemte jeg at sætte min alarm til :-)

      Slet
  2. Ups, sådan kan det gå, når man fordyber sig i ting, man interesserer sig for ;-) Bare du nu kan holde til at undvære fyssen så længe? Jeg vidste slet ikke, at du havde en ekstra blog. (Den må du da reklamere lidt mere for). Og at jeg ovenikøbet også læser med hos en af dine medbloggere (Helle) på hendes private blog.

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, jeg må være ekstra omhyggelig med øvelser og styrketræning, for jeg har jo haft svært ved at undvære fys mere end 14 dage. Og nu gjorde du mig så opmærksom på Helles anden blog, tak :-)

      Slet
  3. Jeg tror, at definitionen på periodiske fejl er, at der aldrig er noget galt, når fagolk skal se på problemet, men lige bagefter vender fejlen tilbage, eller skidtet virker bare ikke ...
    Tre mere? Er der en kæreste med nu? Bare sig til, hvis jeg er for nysgerrig ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg håber du tager fejl, ellers må der handles ny boks hurtigt inden jul :-)
      Ja vi får æren af at få datterens kæreste med til jul, det bliver hyggeligt.

      Slet
  4. Du har da mange indlæg her på bloggen, som sagtens kunne lægges på den anden også.

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, jeg ved det, det er bare som om at mine krav til den anden blog er anderledes end her :-)

      Slet
  5. Ordet "pyt" er en dejlig gave, bare for få år siden smagte det "grimt" når jeg handlede derefter, i dag slapper jeg af med at kunne sige pyt.

    En af de kontakter der har hjulpet mig sagde til mig at vi pleaser typer(kvinder) - skal hjælpe andre vi møder, der har udfordringen med at sige "pyt" - "Nej" eller lignende.

    Jeg forsøger, dog må jeg erkende, undskyldningen stadig springer ud når pyt er praktiseret til fordel for noget andet :-) - Selv når mit nej kommer, springer undskyldningen med i samme smøre, øv, skal lige have omprogrammeret min harddisk, så undskyld kun bruges der hvor det er relevant :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Abildjyde, gode tanker om pyt, undskyld og nej, tak :-)

      Slet