torsdag, december 18, 2014

VI NÅR DET NOK

Det har vist altid været mit motto. Og ting har det med at blive gjort i sidste øjeblik. Men nu står gaverne til rengøringsfolket på bordet. Dagen i går bød først på arbejde, dernæst i fuld løb ned til omklædningen, så jeg kunne nå ud i bilen og ud på vejene omkring sygehuset før alle andre. Landmanden og jeg havde møde med vores revisor i en anden by, og man skal være mere end heldig for at kunne nå ud af byen på en halv time. og en halv time var, hvad jeg havde i alt, før jeg skulle sidde ved mødet. Jeg nåede det. Jeg nåede også at få hentet en bestilt julegave og at komme til en tredje by og hente gaverne til i dag. Jeg nåede også at drikke te og spise ostemadder, før jeg stod omklædt til korafslutning. Vores nye korleder har sin helt egen skønne måde at være på, så selv om vi er de samme, og nogle af sangene også, så bliver opførelsen af sangene forskellig afhængig af de tre korledere, jeg nu har haft. Det blev en hyggelig aften med æbleskiver og kaffe/te bagefter. Jeg nåede også at få ryddet op i huset og set serie, inden jeg efter en kop gløgg gik i alt for sent i seng. Nu er jeg klar til en ny arbejdsdag og ser frem til tre fridage efterfølgende, hvor de sidste ting gøres færdig til julen, så vi når det nok. Julen kommer uanset om vi er færdige og det vigtigste er klar: menneskene vi skal være sammen med. God torsdag til jer.

P1000767

10 kommentarer:

  1. Du når det!

    Det må være så skønt at synge i kor, jeg gætter på, at det skubber til livsglæden. Hver gang jeg hører Hvidovre Gospel, tænker jeg på at dukke op til en af deres øveaftner, men min mor sagde altid, at jeg var tonedøv, og det har sat sig sådan i mig, at jeg ikke tør.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, kan du så komme af sted :-)

      Slet
  2. Jeg bliver helt forpustet ;-) Du er god til at nå det hele.

    SvarSlet
    Svar
    1. Betty, og jeg er også god til at slappe af. Lige nu drikker jeg te og holder mental peptalk for mig selv :-)

      Slet
  3. Hvor har du ret, - det bliver jul, uanset hvad vi nåede inden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, det er vigtigt at holde fast i. Jeg vil nyde mine fridage juleaften og 1. juledag uden tanke på det jeg ikke nåede :-)

      Slet
  4. Ja vi når ALTID det hele til sidst... :-) Ja en skøn gave at kunne synge, det er så livsbekræftende de gange jeg har prøvet det... Jeg har indimellem hørt mig selv sige, I mit næste liv vil eg både synge og danse :-) Glædelig jul til dig og dine søde Lene... Julekram fra OddStyle

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tina og en glædelig jul til jer også :-)

      Slet
  5. Det lyder af rigtig meget, du "lige" nåede :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Moster Tulle, jeg er god til lige ... men også god til lige at slappe nogle timer, som nu f.eks :-)

      Slet