tirsdag, december 30, 2014

FRISK LUFT LANGT OM LÆNGE

Hvert et skridt og hver et åndedrag blev nydt, det var så godt at komme udenfor og bare gå. Julefridagene er ved at være slut, jeg gør mig mentalt klar til de næste to ugers arbejde.

P1010516

Min nye stilling fylder godt i hovedet, jeg glæder mig, jeg er spændt, men også nervøs. Jeg havde bestemt inden julen, at de sidste to julefridage skulle bruges på at rydde op i mit arbejdsliv papirmæssigt, både herhjemme og på afdelingen (jeg er så dårlig til at smide ud/sætte i system, og det fylder mentalt, alt det papir, som ligger i bunker på hylder og i skabe). Sådan gik det ikke, sygdom gjorde, at jeg først nu føler mig fit for fight igen. Selv om vi faktisk har været meget sammen herhjemme, føler jeg også, at jeg mangler de små snakke med mine børn, dem der opstår lige pludselig og hvor alt kan vendes. Det er nu faktisk også noget af et program, vi har nået på den uge, de har været hjemme. Gløggaften med svoger og svigerinde, to hektiske arbejdsdage for mit vedkommende, fødselsdag hos kusine for de unge menneskers vedkommende, juleaften og juledag med besøg af min ene søster og familie, besøg af sønnens venner, familiekomsammen hos min anden søster, besøg af min tredje søster, sammenkomst med gamle gymnasieveninder for datterens vedkommende, masser af snak, latter og spil og så altså sygdom for sønnens og mit vedkommende.

P1010517P1010518

De næste 14 dage byder på to weekender med arbejde (selvvalgt for at få fri i min fars fødselsdagsweekend), fridagene ligger så på hverdage. Derudover har jeg en 12 timers vagt i morgen (møder kl 19 i 2014, går hjem kl. 7 i 2015)- 3 aftenvagter og så dagvagter, hvor der skal introduceres to nye kolleger. Vi er heldigvis blevet bevilget flere stillinger, så den normering, man oprindelig udregnede for at afsnittet kunne fungere, ikke mere er så langt væk fra den reelle normering.

P1010519

Alt det og kolleger, der som jeg har været syge eller kæmper for ikke at blive det, tænkte jeg på under gåturen i dag. 5 km blev det til, og masser af frisk luft i lungerne. Skønt!

P1010520

15 kommentarer:

  1. Åhhh, hvor smukt... Der er mental lise ved frisk luft, motion og smukke naturoplevelser...
    Åndehuller bliver en nødvendighed i juletiden, hvor de sociale "pligter" fylder mere end ellers.
    De bedste ønsker for en god start på det nye job....Håber at normeringen kommer til at passe til opgaverne (en sjældenhed) Er det et helt nystartet afsnit?

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne, jeg elsker at gå og har gjort det alt for lidt i 2014. Mit afsnit har gennemgået en stor forvandling fra at være et sted, hvor en del af apopleksi patienterne i region Nordjylland blev indlagt og lå hos os gennemsnitlig i fire dage. Nu modtager vi alle apopleksipatienter i regionen, løber ud fra afdelingen og giver akut behandling lige efter scanning på røntgenafdelingen og patienterne ligger hos os gennemsnitlig to dage.

      Slet
    2. En total omlægning af funktioner og arbejdsgange og nyt personale, der skal implementeres.... Spændende og krævende... Respekt for jeres indsats. (efter selv at have oplevet sammenlægning af ortopædi og reumatologi i en afdeling)
      Afsluttede mit arbejdsliv med stress... så jeg håber I passer på jer selv og hinanden. Sundhedsvæsnet er under pres både på høje krav og få penge!

      Slet
    3. Anne og tilføj at vi lige før det flyttede afdelingen fra Nord til Syd, og har introduceret 10 nye kolleger til nu. Vi passer på og vi er gode sammen. Sundhedsvæsenet er i den grad under pres

      Slet
  2. Sikke nogle dejlige snebilleder, det lyser så dejligt op. Hvis du er bare lidt træt efter den intense jul, forstår jeg dig faktisk godt, det havde jeg aldrig klaret.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, der var så smukt udenfor. Det er sommetider gavnligt at beskrive hvad man har deltaget i, så forstår jeg bedre min træthed ;-)

      Slet
  3. Det er meget godt klaret med alle dine aktiviteter, når du samtidig har været syg. Jeg kan kun returnere dine søde ord fra i går: Du er også en skøn og sej kvinde, Lene :-)
    Hvor er det dejligt at læse, at I er blevet opnormerede til det næsten nødvendige - det andet gjorde næsten ondt på mig at læse om.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ellen, og som jeg skrev til Hanne, så var det først da jeg satte tingene sammen at jeg forstod trætheden. Så jeg laver meget lidt i de her dage og spiser meget mere end før :-)
      Jeg glæder mig sådan til at se om ikke det her hjælper, for ikke bare os, men lægerne bliver også flere, så vi håber.

      Slet
  4. Det er så skønt med en lang gåtur i smukt landskab for at få alle tanker på plads, der hvor de hører hjemme.
    Skønne billeder :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Kisser, og det var sidste chance for et snedækket landskab, i dag er meget af sneen væk :-)

      Slet
  5. Hvor ser det smukt ud; det må have været en rigtig dejlig, lang gåtur i de omgivelser. Uf ja, jeg har det på samme måde med papirarbejde. Det fylder alt for meget, når det ikke er på plads. Jeg nyder det sådan, når det ER det... :-) Godt nytår, Lene...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde Miri. jeg må og skal have system i det, jeg er bare ikke særlig god til det ;-)

      Slet
  6. Sikke dog en start på det nye år, efter en jul med sygdom, håber, du husker på dig selv, når du så endelig har lidt fri. Glæder mig til at følge dig i 2015.
    Kære Lene, godt nytår til dig og dine. Kh Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde Jette, og jeg har bare været lidt syg, så jeg forstår godt dem, der tager måneder om at komme ovenpå, hvis de har været syg længe.

      Slet
  7. Smukke billeder, tak for en dejlig tur <3

    SvarSlet