onsdag, december 03, 2014

BARE 30 MINUTTER

De kloge hoveder siger, at det gør godt, og for mig gjorde det. Jeg har haft en god dag på arbejde og da jeg gik ud af døren fra sygehuset og sansede den friske luft og eftermiddagssolen, var der ikke langt fra tanke til handling.

Tasken blev lagt i bilens bagagerum og så gik jeg mig en tur i Mølleparken. Rågerne lavede et infernalsk spektakel, så jeg er da glad for, jeg ikke lige bor der, men området er skønt.


Solen sørgede for spil i lyset mellem træerne, jeg fik pulsen op og nød bare at gå og lade dagen falde på plads.


Da de 30 minutter var gået, stod jeg ved bilen igen. Frisk og kold og klar til køreturen hjem. Nu nydes eftermiddagsteen, mens jeg tænker tanker. God aften til dig.


18 kommentarer:

  1. Gode og konstruktive tanker, forhåbentlig :-)
    Råger er skrækkelige! C&Y boede irriterende tæt på en rågekoloni, før de flyttede til, hvor de bor nu. Jeg var meget generet af dem, når jeg var på besøg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, gode tanker, om de er konstruktive vil vise sig :-)
      Og det er vildt som råger larmer.

      Slet
  2. Ja, C&T, altså. Hun har ikke skiftet manden ud ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var godt, han kunne jo også have været ved numerolog ;-)

      Slet
    2. SÅ tror jeg til gengæld, at han ville blive skiftet ud :-D

      Slet
    3. :-) ja jeg ville også have svært ved pludselig at være gift med en anden mand

      Slet
  3. Vidunderlige 30 minutter. Og det var med kølige kinder og kolde fingre, da du fangede disse dejlige billeder :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Abildjyde, det var godt at komme ind i bilens varme bagefter :-)

      Slet
  4. Det lyder skønt. Også at have muligheden. Jeg prøver tit at minde mig selv om at der kommer en dag hvor jeg ikke altid har travlt for at nå at få børn hjem i ordentlig tid.

    SvarSlet
    Svar
    1. Laura, det går så hurtigt, der bliver masser af tid senere i livet, så du skal nå det :-)

      Slet
  5. God ide med en frisk travetur det er godt for hele kroppen. :-)

    SvarSlet
  6. Det lyder som om det var en endog meget god måde at bruge ½ time på. Jeg tænker du går mange skridt inde på sygehuset, men turen ude var sikkert langt behageligere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jørgen, jeg går mange skridt på arbejde, men det at gå i naturen og bare lade tankerne flyve uden at man konstant bliver afbrudt, det er ren meditation for mig. Jeg har bare gjort det alt for lidt i lang tid :-)

      Slet
  7. Det blir for lidt med blogland for mit vedkommende disse dage. Men dejligt at komme ud i lyset - det skal vi huske. Og nå!

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, det er også bedre at komme ud i lyset end at sidde foran computeren :-) Det skal vi huske i denne mørke tid.

      Slet
  8. Der skal jo i virkeligheden ikke så meget til.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, korrekt, jeg nåede endda at strikke lidt inden jeg skulle til kor :-)

      Slet