torsdag, december 04, 2014

NÅR NU DET IKKE SNER

så kan jeg jo lige så godt vende blikket tilbage til sommerferiens motorcykeltur i Frankrig, Italien og Sydtyskland. Sidst var vi endt på toppen af Alpe di Neggia, som ligger i Schweiz. Nu var tiden til at køre nedad igen. Jeg elsker både op-og nedturene. Og denne gang blev vi belønnet med skøn udsigt over toppen af Lago Maggiore .

P1000656

P1000662

Villakvartererne har anderledes beplantning end hjemme i Danmark. Det, der er eksotiske stueplanter hos os, gror frodigt udendørs i det skønne klima

P1000676

I Schweiz havde vi brug for lidt væske og lidt chokolade, men den kombinerede bar og tankstation var meget lidt fleksibel, man måtte godt bruge visakort til benzin, men ikke ved køb af drikkevarer etc. Så de fik euro af mig og jeg fik en masse schweizerfranc af dem, som jeg ikke kunne nå at bruge. For kort tid efter kørte vi ind i Italien igen og efter at være kommet gennem Lugano kørte vi mod øst og langs Lago di Lugano. Og derefter drog vi nordøst op langs Lago di Como.

P1000687P1000689

Jeg sidder altid og fantaserer om, hvem det er, der bor så skønt ned til vandet. Tænk at have den udsigt hver dag.

P1000702

Når trafikken går i stå gennem byerne, er der mulighed for at kigge på omgivelserne.

De smukke porte

P1000713

de skønne træer

P1000714

De smalle gader

P1000715P1000716

Udsigten

P1000717

Det er skønt at drikke te i selskab med en afslappet hund

P1000718

og med vintaget over én til at skygge for solen

P1000719

Dagen var ved at gå på hæld, vi havde endnu et stykke vej at køre fra Lago di Como til Tirano, som skulle være vores overnatningssted. Åbenbart er fotografen blevet træt, der er i hvert fald ikke taget billeder efter vi forlod søerne. Til gengæld fik vi en dejlig aften med masser af billeder fra Tirano, men det må komme i et andet indlæg.

13 kommentarer:

  1. Åhhh hvor dejligt med varme sommerbilleder, her i byen er det ellers koldt nok til at det ville være hvidt derude, hvis der altså kom noget ud af himmelen. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, sommerbilleder varmer lidt. Jeg har endnu ikke været ude, men jeg må vist tage det varme tøj på :-)

      Slet
  2. Dejlige billeder og lige det friske pust jeg trængte til i dag KH Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anette, jeg er glad for at de gav et frisk pust :-)

      Slet
  3. Vil du gerne ha' sne? Jeg vil hellere ha' den varme, som oser ud af dine billeder. Blog gerne flere sommerbilleder :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, nu er det altså december og jeg elsker sne :-) Men du skal nok få flere sommerbilleder.

      Slet
  4. Dejlige billeder! Det var ved Comosøen, jeg fik mit livs hidtil lækreste gorgonzola. Jeg husker endnu smagen. Og stemningen. Og udsigten ... tak for genoplivning af vores minder :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Ellen, vores gode måltid fik vi i Tirano :-)

      Slet
  5. Årh ja de sommerbilleder hvor man næsten kan mærke varmen komme ud af dem. Man er sikkert rig, hvis man kan bo lige ned til sådan en sø hele året. Send endelig flere sommerbilleder for jeg bliver aldrig træt af dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, jeg tænker også at man er velhavende for at kunne bo der. Jeg sender flere billeder :-)

      Slet
  6. Vidunderlige billeder, og tankerne/drømmene går mod lysere tider, med masser af dejlige varme :-)
    Det er meget tydeligt, jeg er til masser af varme, sol og svage vinde. (Hvis jeg selv kunne bestemme,så skulle mine 11 mdr. bestå af 25 + grader, smed sol og stille vind - nedbør om natten hvor flertallet sover - December med høj klar frost og altid et pænt sne dække (så det ikke genere trafikken) - det er et drømme-scenarie).

    SvarSlet
    Svar
    1. Abildjyde, det er sjovt som vi er forskellige med vores varmebhov, så godt at vi ikke selv kan bestemme. Jeg er helst til temperaturer om sommeren omkring 22 grader og jeg elsker forår, efterår og vinter :-)

      Slet
  7. Så blev jeg da lige i godt humør sådan en lidt kedelig torsdag formiddag, hvor overspringshandlingerne står i kø, lige ved siden af arbejdsopgaverne :-)
    Hold nu op, hvor er der flot dernede.

    SvarSlet