lørdag, december 27, 2014

ENDELIG

Det hjælper på humøret og livskraften at opdage, da det lysnede, at vi nu også har hvid jul. Landmanden er i fuld sving med kartoflerne, resten af huset sover, og jeg nyder, at jeg kan være oprejst. Der er familiekomsammen i eftermiddag, så jeg håber at bedringen holder ved, så jeg kan deltage. Det er vist første jul, hvor jeg har tabt mig, så der er ikke noget, der er så slemt, at det ikke er godt for noget :-) Som sædvanlig er jeg gået amok i slikindkøb, småkagebagning og konfektmængde, så det vægttab skal nok stoppe. Vi er jo kun to fra i overmorgen til at få udryddet de mængder.
Lige nu nyder jeg at sidde i stuen, landmanden har tændt op i brændeovnen, og i hvert et vindue ser jeg snepudrede træer og buske, som matcher fint vinduespynt og juletræ. Min amaryllis er sprunget ud, tulipanerne hænger med næbbet, sønnens nye spil står på bordet og vidner om besøg af gode venner i går. Hvor jeg dog nyder at være ude af min seng igen. Og så er jeg bare så glad for, at vi også fik lov til at få sne. Jeg elsker sne!



14 kommentarer:

  1. Det er godt, at du er ved at være lidt på højkant igen, så sjov er sengen trods alt heller ikke.

    Det er også godt, at I også fik lidt af alt det hvide og lidt af solskinnet, for man blive altså i bedre humør af det. Selv var jeg ved at blive vanvittigt af al den regn i hele december måned.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, jeg bliver så glad hver gang jeg kigger ud af vinduet og nu vil jeg forsøge blot at gå en lille tur ude i sneen :-)

      Slet
  2. Åh lille du,sikke noget møg at være i syg i julen :(
    Godt du er ved at blive frisk igen og måske snart kan nyde alle julelækkerierne :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Miri, tak :-) Lækkerierne tiltrækker ikke så meget som nødder og clementiner, det synes jeg er sjovt, at kroppen ved at den har mere brug for de ting :-)

      Slet
  3. Det glæder mig du er i bedring. 1 dag er mere en rigeligt at ligge underdrejet.
    Godt der kom sne til jer også, når nu vi andre går rundt og nyder godt af vores ;-)
    Her har tågen haft svær ved at lette i dag, den hang meget tungt i morges, og godt middag var den før den kunne kaldes dis.
    Ønsker en fortsat god lørdag, og efter gammel skik, 3. juledag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Abildjyde og her hos mig er det helt nutidigt og derfor vil jeg også ønske dig god 4. juledag. Jeg holder nemlig de 12 juledage i hævd :-)

      Slet
  4. Dejligt at du er på vej ovenpå igen Lene..
    Vi er kommet hjem til Roskilde og nyder det fine hvide drys som lyser så dejligt op overalt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, det er godt, men efter en omgang støvsugning trænger jeg til hvile (og det var kun i et rum) :-) Så jeg har ikke meldt mig rask endnu, jeg ville ikke være i stand til em hård dagvagt lige nu, jeg har så også efter planen fri frem til d, 31. Jeg nyder også det hvide look. :-)

      Slet
  5. Godt du hurtigt kom ovenpå igen - og at du fik det vejr, du har ønsket dig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg er så glad at jeg kunne synge : hvad du ønsker skal du få ;-) men helt ovenpå er jeg endnu ikke (se min kommentar til Inge) ;-)

      Slet
  6. Ja, sne kan godt hjælpe lidt på humøret.
    Godt, at det går mod bedring igen. Jeg håber, du klarede familiekomsammen. Det er så kedeligt at måtte melde fra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, sne er altid godt til humøret, undtagen når det kommer i så rigelige mængder, at man må aflyse skønne aftaler. Jeg klarede familiekomsammen, men hold da op, jeg var træt til sidst :-)

      Slet
  7. Kæreste Lene,
    glædelig jul til dig og dine. Jeg er ked af at læse om din julesygdom og sygemelding til arbejdet. Det er aldrig rart at skulle lægge sig syg til højtiderne.
    Vi har alle (dvs. 14 mand i alt) været samlet hjemme hos mine forældre i 4 dage, inkl. min svigerindes mor til juleaften, og en af min fars søstre med mand og voksen søn til 2. juledag, så der har været liv og glade dage hos alle, lige fra lille Anton på 3 mdr. til min far på 70. Nu er vi hjemme igen og nu jeg skal lige ha' styr over julefrokosten med svigerfamilien i morgen.
    Håber du bliver helt frisk til din nytårsvagt.
    Knus fra Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Mette, tak og en glædelig bagjul til dig. Det lyder som skønne dage hos dine forældre, pøj pøj med forberedelserne til julefrokosten :-)

      Slet