onsdag, marts 28, 2007

REN NYDELSE

Sangen fra haven er overvældende, nu hvor terrassedøren står åben, der er en kvidren uden lige.
Jeg venter gæster, så der bages boller og skinkestang, mine forældre kommer for at fejre mig og for at høre mit kor synge i aften til en påskekoncert.



Mit halstørklæde i mohair og anneføddermønster er færdigt, nu mangler hæftning og lidt vask og stræk. Sæsonen er over, men det bliver en nydelse til efteråret at slynge det om halsen. Til sidst blev mønsteret automatiseret, jeg skulle ikke sidde og tænke over hver en maske, fik jeg blot startet rigtigt, så kørte det på – ikke rygraden, men nede i de dybere hjernelag.


Mine påskeliljer er dobbeltbladet, og jeg ved, det vil fryde min far, for sådan så påskeliljerne ud hjemme hos min bedstemor.


Forsythiagrene har jeg altid forbundet med mit barndomshjem, min mor tog altid grene ind til påske, og så stod de der sammen med påskeliljer og lyste om kap med solen.

Det er den helt rigtige dag mine forældre kommer, jeg glæder mig og skønner på, at jeg stadig har nogle, der kan fortælle mig om min barndom, om mine bedsteforældre, om min families historie.

3 kommentarer:

  1. Hvor det fryder mig at de disse "gammeldags" påskeliljer. De minder mig om min mormor.

    Hilsen Lone

    SvarSlet
  2. Hej Lone og velkommen her, dejligt at vi er flere, som nyder disse påskeliljer. Min far mener, at de er de "rigtige" påskeliljer :-)

    SvarSlet
  3. Sikke "lækkerier", Lene!
    Jeg havde helt glemt de "rigtige" påskeliljer!
    - tørklædet får mig til at ønske at jeg kunne den slags (strikke, mener jeg) - jeg har lige netop idag stået og kigget på de lækreste mohairgarn ,,,

    SvarSlet