mandag, marts 19, 2007

TRADITIONEN TRO OG SÅ DOG

Fødselsdagsritualet hos os starter altid med morgen vækning med sang og gaver. Det fik jeg også men med en helt anden udsigt fra mit vindue end vanligt.
Der var blevet købt gaver i Paris og Danmark, og sammen med kort og breve var det hele transporteret til Paris. Alle skulle op i sengen (det var nemmere, da børnene var små), og så blev gaver åbnet og kort læst op.



De skønneste gaver fik jeg, Cd med Norah Jones og parfumen Hypnose af mine børn, et smukt, smukt ur af min dejlige mand, øreringe fra min afdeling, Stieg Larssons Mænd, der hader kvinder og et smukt kort fra en af mine nære kolleger, hendes ord varmer stadig.
Dejlige breve fra familien, gaven får jeg senere, min ældste lillesøster havde sendt et lille dannebrogsflag, et lille lys og en lille engel med brevet, så jeg fik også lys på bordet.

Landmanden og jeg gik ud og nød de små butikker, hvor vi købte baguette og croisanter hos bageren, ost hos ostehandleren og frugt ved grøntmanden.

En dejlig start på en dag, hvor vejret artede sig, overskyet men mildt, så jeres stormvejr vil jeg ikke tage ansvaret for.

2 kommentarer:

  1. Jeg elsker fødselsdagstraditioner. Godt I holder fast - også med de store "børn". Som Sigrid Rise altid har sagt i radioen: Så må man bare købe en større seng :-)

    SvarSlet
  2. Vi er rigtig gode til at kunne være der. Nu offentliggør jeg ikke billeder af min familie, men det billede vi tog med selvudløser, det gør mig så glad :-)

    SvarSlet