onsdag, september 26, 2007

GOD MORGEN 4

To fridage ligger foran mig, og jeg trænger til dem. Jeg forstår ikke helt, hvorfor det har taget så hårdt på mig denne gang med aftenvagterne, men må bare erkende, at sådan er det.

Nu skinner solen, der er fuld gang i kartoffeloptagningen. Regnvejret i går var heldigvis kun en overgang, så de kunne køre videre til aften. Som landmand skal man hele tiden tænke frem, og vejret her i efteråret har som sommervejret været svingende. Så med tanke på sidste års oktober, hvor det pludselig satte ind med vedvarende regn, så flere kartoffelavlere ikke fik de sidste kartofler op, gælder det nu om at udnytte tørvejrsdagene til at få kartoflerne godt i hus.

Jeg er hyret til at hjælpe nogle timer i dag, så inden da vil jeg nyde min te og en ostemad.

Ha en god dag.

11 kommentarer:

  1. Du er nok allerede afsted - men ønskes alligevel god arbejdsdag med kartoflerne!

    SvarSlet
  2. tak et cetera, skal først lige køre datteren på arbejde :-)

    SvarSlet
  3. Åh Lene, alt det køren.... skal den unge dame ikk' snart ha' kørekort.... nyd din fridag, jeg vil nyde min :)

    SvarSlet
  4. God arbejdslyst og godt at høre nyt fra dig - var begyndt at tænke på hvad du gik og lavede af ulykker - man ved jo aldrig med din slags. Hold dig til kartofterne! Knus og god dag herfra!

    SvarSlet
  5. God morgen Lene! Hvis I har lige så flot morgenvejr som vi, bliver det dejligt at tage kartofler op - selvom du vel har en maskine til det.
    Jeg kommer til at tænke tilbage til mine bedsteforældre, der havde en bette gård på Varde-egnen. Der var pumpe i gården (men også rindende vand). Der var lokum nede bag laden. Og så var der kartoffeloptagning og sortering omkring efterårsferien.

    SvarSlet
  6. Hej Lene god arbejdslyst. Det er bare om at redde kartoflerne, jeg har læst, det kniber med udbyttet af vildmosekartofler i år.
    Her på Lolland titter solen forsigtigt frem.

    SvarSlet
  7. Jette, hun har skam kørekort, men jeg skal bruge bilen, så vi er nødt til at dele :-) God fridag til dig også :-)

    fru koch, tak for tanken :-) og knus tilbage

    Conny, tak for et dejligt minde :-) Og vejret er skønt.

    SvarSlet
  8. Kaja, ja der er nogle avlere herude der er rigtig hårdt ramt, så vi passer på det, der er tilbage. Solen er ikke bare forsigtig, den stråler glad på os :-)

    SvarSlet
  9. Også god dag til dig, Lene, håber du vil nyde dine to fridage. De er velfortjente efter hårde aftenvagter.

    SvarSlet
  10. Håber I er nået rigtig langt med kartoflerne, og at du også har fået tid til at nyde livet lidt oven på vagterne!

    SvarSlet
  11. Ind imellem tjansen ude ved indlagringsgrej og kartoffelsorter, Nina, har jeg læset krimier ;-)

    SvarSlet