mandag, september 17, 2007

KRIBLE- KRABLE



En lille aftentur til den anden gård udviklede sig til to spande fyldt med hyldebær. Vejret var dejligt, luften frisk, og det var nu, hvis det skulle være.



Hjemme ventede så overraskelsen, er I klar over hvor mange ørentviste, der kan være i to spande hyldebær? Ja jeg føler stadig, de kravler rundt på mig, men nu er bærrene skyllet, og saftkogeren er hentet ned fra loftet, så i morgen efter arbejde skal flaskerne fyldes. Jeg glæder mig til hjemmelavet hyldebærsuppe.


10 kommentarer:

  1. Vitaminbomber det er hvad det er!Og så smager det himmelsk. Dejligt Lene og godt du ikke plukkede alle hyldeblomsterne da det var tid for hyldeblomst-saft. Knus til dig:-)

    SvarSlet
  2. fru koch, jeg fik aldrig plukket dengang, men din opskrift er gemt, for næste år, så vil jeg prøve det :-) Også knus til dig.

    SvarSlet
  3. Uhm, kommer helt til at tænke på min mors hyldeblomstsaft, den er så go´. Det lyder rigtig godt!

    SvarSlet
  4. Du satte virkelig barndomsminderne i gang med de hyldebær. Min mor var nemlig god til at lave hyldebærsuppe. I sæsonen stod der en stor grydefuld på komfuret, så vi kunne tænde, når vi kom hjem fra skole, og tage en portion - gerne med cornflakes på toppen. Uhhmmm.
    Desværre kom jeg til at se fjernsyn en gang, hvor jeg også havde tændt op under hyldebærsuppen.....
    Med hyldebærfarvet komfur til følge. Og masser af oprydning. Aaddrr.....
    - og det var før min konfirmation, så gæt hvad konfirmationssangen bl.a. handlede om!

    SvarSlet
  5. Valdemarsro - dejligt med gode minder

    Conny, den der med at fordybe sig i fjernsyn eller en bog, det kender jeg godt, fik I nogensinde det komfur rent igen? :-)

    SvarSlet
  6. Ummmm, jeg elskede også mors hyldebærsuppe, jeg må hellere ringe og lokke lidt i dag.

    SvarSlet
  7. Er du ved at gå Marianne i bedene med en konkurrence: Hvor mange ørentviste kan der være i en spand med hyldebær? Dejlige billeder. Lene. Jeg kunne godt tænke migat smage!

    SvarSlet
  8. Jeg er også vild med hyldebærsuppe - en ret min mor lavede tit med æbler i. Jeg har også lige været ude og samlet bær.

    SvarSlet
  9. Jo, så vidt jeg husker, blev komfuret rent igen, men det krævede noget knofedt.

    SvarSlet
  10. sister bonde, det er da guld værd at have en mor man kan lokke ;-)

    Nina, jeg talte dem ikke, havde travlt med at verfe dem af mig :-)

    madame, er det hyldebær eller andre bær, du har samlet. Æblerne blev de kogt i suppen eller brugt som drys?

    Conny, der har da skullet vældig meget knofedt til :-)

    SvarSlet