søndag, september 16, 2007

SØNDAGSSYSLER


Stille tomgang, der drikkes te, ses fjernsyn, klikkes rundt i det virtuelle landskab. Strikketøjet er langt om længe kommet op af nettet, og Cecilie Nordby underholder os med sin bløde stemme.

En lille gåtur ud i den friske vind er det dog blevet til, efterårsfarverne er fremtrædende, men stadig er der små farveklatter rundt omkring.



Årstidernes forskellige billeder er smukke. Jeg kan mærke, at jeg er klar til efteråret, og ude i marken venter kartoflerne på, at skindet kan holde, så de kan komme op.


Sølvrønnens røde bær fristede, så nu kan de pynte lidt herinde, de holder ikke så længe, men sådan er det jo, alting har sin tid.



Alt der sker det sætter spor
der er kølvand fra en båd
livet som et vævet tæppe
mennesket en tråd
men vi er mer end vi helt ved af
selv når vi lever lidt på trods
er vi en del af jorden
og jorden er en del af os

Vers fra Alting er forbundet

24 kommentarer:

  1. Knaldhamrende godt skudt af det lille dyr!

    Hav en rigtig god søndag med dine sysler :o)

    SvarSlet
  2. tak Anita, og i lige måde. Faktisk sad jeg lige og læste dit indlæg :-)

    SvarSlet
  3. Dejlige billeder og en skøn tekst. Havde luret det var en Lilholt inden jeg tjekkede linket. Du kan dem alle tror jeg;-) Gode ord!

    SvarSlet
  4. Det er godt nok nogle smukke billeder du har taget der...
    Ha´ en dejlig søndag :o)

    SvarSlet
  5. fru koch, jeg har to CDer med ham, og dem kan jeg ;-) men alle hans andre udgivelser kender jeg faktisk ikke så meget til, så man må sige, at jeg har fået noget for pengene ;-)

    Valdemarsro - velkommer her hos mig, tak for ordene og jeg håber du også får en dejlig søndag aften :-)

    SvarSlet
  6. Nogle dejlige efterårsbilleder, det er denne årstid jeg holder allermest af. Tror det har noget med alle farverne at gøre:-)

    SvarSlet
  7. Via dine billeder, kom jeg en tur ud, har ikke fundet tiden i dag. Tak Lene

    SvarSlet
  8. Judith, det er jo også meget varme farver, rolige farver, hvis man kan sige det. Sommerens farver kan godt være hidsige, de råber på opmærksomhed.

    SvarSlet
  9. Dejlige billeder, Lene - de emmer af sensommer. Vi har også været ude og oplevet lidt af det samme, som du har, i det lune vejr.

    SvarSlet
  10. madame, her var det faktisk lidt koldt, solen har ikke rigtig været fremme, men luften var dejlig frisk.

    SvarSlet
  11. jeg holder så meget at dine indlæg. Der er en ro, over både billeder og ord. Tak for det Lene

    SvarSlet
  12. velbekomme Anne, og tak for dine ord.

    SvarSlet
  13. sister bonde,undskyld jeg ikke så dig i første omgang, vi har nok skrevet samtidig ;-) Men motion har I jo fået i al jeres ombygning :-)

    SvarSlet
  14. Hold da fest Lene, man kan hvad man vil, godt gået. Tillykke, tillykke, det er flot.

    SvarSlet
  15. Ja, det er da dig jeg skal takke :-)

    SvarSlet
  16. Hvis nogen skulle være i tvivl, er det altså sister bonde, der har guidet mig til mit nye banner ;-)

    SvarSlet
  17. Sikke tanker, hvilken ro, - og skønne fotos. Dejligt indlæg. Holder især af fotoet med dråberne på det grønne blad. Hvor er du bare go'.
    Fortsat god søndag til dig.

    SvarSlet
  18. tak Iduna for dine ord, og også en god aften til dig :-)

    SvarSlet
  19. Tillykke med dit nye banner - jeg bokser stadig!

    SvarSlet
  20. tak fru koch, jeg krydser fingre for at det lykkes for dig :-)

    SvarSlet
  21. Wow, sikken et banner, til lykke til dig og Sister Bonde. Og tak for et dejligt indlæg. Skulle jo have været i naturen med Datterfin, men en veninde ringede, og selvom jeg blev skuffet, var det nok fint nok, det skrantende helbred taget i betragtning. Men så "gik" jeg jo bare en dejlig tur med dig!

    SvarSlet
  22. Bare en lille søndagshilsen fra mig til dig:)

    SvarSlet
  23. Hvor er marken bare smuk. Den minder mig om naar jeg var hos min moster og samle sten paa markerne i efteraarsferien af en eller anden grund!

    SvarSlet
  24. Tak Nina og god bedring

    Tak Sifka :-)

    Tina, de små sten i marken er heldigvis noget vi ikke kender til :-) for jeg tror nok, at det er noget af en arbejdsproces hos de landmænd, som har mange sten i marken. Og de store bliver taget med en frontlæsser.

    SvarSlet