søndag, september 01, 2013

LØRDAGSLYKSALIGHEDER 2

Du kender det måske? Dit barn/dine børn får kærester. Du kommer til at kende de unge mennesker, og så en dag er det slut. Egentlig savner du det unge menneske, du hilser måske på ham/hende på gaden, men det er det. De er ikke en del af dit barns netværk og dermed heller ikke dit. For både min datters tidligere kæreste og min søns tidligere forlovede gælder det, at de tidligere par er blevet venner, og det har betydet, at jeg i sommer fik lov til at møde en ung mand, som har fundet sin rette plads i arbejdslivet. Og jeg ved, at de mennesker, der kommer til skade og møder den unge mand som ambulancefører, er godt stillet, og jeg ønsker for ham, at hans ønske om at blive behander vil lykkes. I går eftermiddag dukkede sønnen så op med sin gode ven alias vores tidligere svigerdatter, det blev en hyggelig aften, hvor vi fik lov til at høre om hendes studie og hendes liv nu. Jeg er taknemlig for den tid, de to unge kærestepar havde sammen, det har modnet alle fire, og jeg ønsker dem alt godt fremover.

P1070011

Anne havde bragt et blomsterhoved med fra haven derhjemme, og det pynter nu min skænk. Jeg er vildt imponeret over blomsten og drømmer om, at næste år bliver det år, hvor jeg får sat georginløg i mine krukker. Søndagen er fyldt med gode planer, så nu må jeg hellere gøre mig klar. God søndag til dig.

P1070013

8 kommentarer:

  1. God søndag til dig.
    Dejligt med par som kan skilles i mindelighed og fortsætte som venner. Så kan det de byggede op som kærester bestå, selv om de skal hver sin vej videre i livet.

    SvarSlet
  2. Mi eldste sønn hadde i mange år en kjæreste.
    De er også nå venner. Og det er alltid koselig
    å møte henne. Jeg må si jeg håper at de blir et
    par igjen. Men det er det ikke opp til meg å
    bestemme. Ønsker deg ei riktig god septemberuke :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Astrid, det er netop ikke op til os at bestemme :-) men til gengæld kan vi så nyde de unge mennesker

      Slet
  3. Nej, det kender jeg ikke, men jeg synes det er så dejligt, at det kan lade sig gøre.
    Og så kender jeg det jo alligevel lidt via Johns skilsmisse fra datterens mor - vi er to par, som er rigtig gode venner i dag, men jeg har vist ikke rigtig oplevet det med helt unge mennesker.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, og jeg er sådan en bekymringsmor, så jeg tænker jo på hvordan det skal gå, når der kommer kærester til, vil de kunne acceptere så tætte bånd, men det er jo reelt ikke mit problem, hvis det overhovedet bliver et problem ;-)Til gengæld synes jeg det er så godt, at I har kunnet finde ud af at blive gode venner, det er da en gave til Johns datter.

      Slet
  4. Gjenkjenner savnet etter min mellomstes tidligere kjæreste. Og gleden ved at han kan komme innom her hjemme likevel, for å slå av en prat med både datter og oss.

    SvarSlet
    Svar
    1. Elisabeth, vi er jo kommet til at kende de unge mennesker så godt :-)

      Slet