tirsdag, september 03, 2013

PÅ TUR IGEN

I dag tog vi bilen til Odense for at deltage i vores kartoffelgrossists runde fødselsdag, det blev en hyggelig dag. Bilturen ned forbi Ejer Baunehøj, som er forbundet med feriestart for mig, fik mig til at tænke på turen til Dolomitterne i 2011. Den tur er aldrig blevet fortalt færdig her på bloggen. Du kan læse om turen her, og dette indlæg handler den første hjemrejsedag. Vi havde boet på et herligt hotel oppe på en bjergtop, og med sådan en lokalitet følger også skønne hårnålesving på vej ned til dalen, hvor Bozen eller Bolzano ligger.

Alle bjergskråninger havde vinmarker så langt øjet rakte, og selvfølgelig havde Jesus også sin plads i et lille vejalter.

Turen gik op mod Østrig gennem Brennerpasset, den vej, vi tog, synede passet ikke af så meget. Til gengæld var passet forinden langt smukkere at se på.

Ankommet til Østrig fandt vi en lille pizzarestaurant nær Insbruck, og her fejrede vi vores bryllupsdag (og den gang havde jeg fortalt landmanden det)

Havde vi valgt motorvejen var vi kommet til at køre højt oppe, nu nød vi i stedet for synet af menneskers indsats for at komme hurtigt frem i verden.

Før vi kørte ind i Tyskland, holdt vi pause ved den smukke Achensee.

Overnatningen var bestemt til at skulle være ved den tyske sø, Tegernsee. Vi havde lidt problemer med at finde overnatning, og da vi endelig fandt et hotel, var værten ikke hjemme, men i telefonen bad han os lede efter en nøgle i garagen. Nøglen skulle ligge i en barnevogn, der var den så ikke, fruen havde snuppet den, men heldigvis lukkede en af de andre gæster os ind, og så tog vi selv nøglerne til værelserne. Da værten kom hjem, måtte hans søn prøve den store maskine. Selv om man bruger sut, kan man godt drømme om motorcykler. Vi nåede også en frisk fadøl i haven, før vi begav os ud for at finde et sted at spise aftensmad. Menuen blev nydt med udsigt til den smukke sø, dagen var over, og næste dag skulle byde på besøg i BMW museet i München.

1. Hvor er der dog smukt dernede.. Jeg har altid kun været i det område når der var sne på bakkerne, men jeg vil meget gerne en tur derned om sommeren.

1. Inge, det skal du unde dig selv. Gad vide om der er golfområder der? :-)

2. Et smukt område ;-D

3. Dejlige billeder, der får mig til at tænke på alle mine vandreture i Østrig/Sydtyskland, der er virkelig noget at komme efter også om sommeren.

1. Hanne, det må være skøtn at vandre i flere dage i det område :-)

4. Smukke bjerge og dejlige billeder. Tænk at køre der på en motorcykel. Tak for dem. Sidste år i oktober tog en ven og jeg turen i bil med hus på taget dog i den modsatte retning. Om knap 2 uger går turen igen til Dolomitterne i bil med hus på taget, hvilket betyder, at vi altid bor ude i naturen, denne gang dog næsten i 5 uger. I ventetiden suger jeg dine billeder til mig og glæder mig til igen at være lige dér. :-)

1. Tak Ilse, tænk at skulle bo i det område i 5 uger, sikke en gave og en rigdom, jeg kan godt forstå du glæder dig :-)

5. De trækker sydefter, dine billeder. Et hold venner har vandret i Dolomitterne i år, og de var ellevilde. Det kan jeg godt forstå, når jeg ser på dine billeder dernedefra.
    Skønt med en lille ferieberetning uden for sæsonen :-)

1. Tak Conny, du må helt klart derned :-)