tirsdag, februar 12, 2013

UHM JEG GENTAGER LIGE UHMMMM

Det er ikke sidste gang, at den variation prøves:

Først en pandekage på tallerkenen, så en stribe jordbær/rabarbermarmelade. Så drysses med let hånd først hakkede valnødder, dernæst hakket chokolade m/appelsin henover. Lidt rosiner kommes ovenpå. Til sidst lægges en pandekage på som låg, det hele rulles sammen, og en himmerigsmundfuld kan skæres.
Velbekomme.

Nu føles dagen som en feriedag, vi sidder mætte i sofaerne i stuen, levende lys er tændt, strikketøjet og computeren skiftes til at være i mine hænder. Landmanden har snuppet sin iPad. Det er ham vel undt efter en lang dag ved sorterbordet. Og jeg nåede at komme ud og løbe, inden jeg bagte pandekager. Papirbunkerne løber ingen steder, så skulle det da være første gang i flere år, så de er der nok også, når jeg har fridage næste gang.

Og når jeg nu har givet indlægget en etikette med ferie, så får du lige et billede fra miniferien på motorcykel til Stockholm sidste år. Lige her kørte vi så ikke på motorcykel, men var på skærgårdssejlads. Det gad jeg godt igen, og nu har min svigerfamilie fået et lille nyt familiemedlem, en lille dansk-svensker, i Stockholm, så måske skulle vi en dag smutte op og besøge vores børns fætter og hans lille familie.




12 kommentarer:

  1. Ja UHHHMMMMM... hvir lækkert..
    Jeg gider også godt Stockholm igen, og næste gang bliver det nemmere, vi kender lidt til byen, modsat sidst hvor vi intet anede.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, det er nemlig rigtig, næste gang ved vi mere. Vi har lovet hinanden at vi skal opleve byen igen. Det er bare om at finde tiden til det :-)

      Slet
  2. Den pandekageversion lyder rigtig lækker, jeg bliver helt sulten af bare at læse om det, og kan godt forstå, at du skriver 'uhm'.

    Stockholm skulle være en helt fantastisk by at besøge, så tag I bare af sted igen, nu har I jo også en god grund til det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, det smagte perfekt :-) Vi skal helt sikkert se byen igen og da de svenske bedsteforældre lånte vores sommerhus, da de skulle besøge svigersønnens familie i Danmark, så har vi en stående invitation til et svensk sommerhus :-) Desværre ikke i Skærgården, det kunne ellers være fedt.

      Slet
  3. Uhmm det lyder lækkert og syndigt!..Jeg gad også godt Stockholm og Skærgården, men finanserne rækker vist ikke til det i år, vi har jo en have vi skal have startet op..;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Annemarie, Stockholm venter til du har en fin have, du kan rejse fra :)

      Slet
  4. På den måde kunne jeg godt spise en enkelt pandekage, tror jeg. Det lyder meget lækkert. Meget lækkert sommerbillede!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Henny, du skulle prøve :-)

      Slet
  5. Du gider godt lave pandekager med fyld, men gider ikke lave aftensmad. Lene, det er et skråplan, men det ved du nok godt ;-)
    Den østsvenske skærgård er noget af det smukkeste og mest fredfyldte på denne jord, hvilket tydeligt fremgår af dit skønne billede.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg ser det som et fremskridt at jeg gad hakke nødder og chokolade samt dække bord og ligefrem glæde mig til at servere det :-) Men så fik gemalen også lune fiskefiletter på rugbrød senere hen, da jeg var kommet hjem fra handlen.
      Jeg gad godt en uges ferie i skærgården, og tak for komplimenten :-)

      Slet
  6. Jamen pandekager er da også en slags varm mad:)
    Uh, det lyder skønt.

    Og sikke et billede. Havde det været et maleri havde man kaldt det alt for idyllisk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, i mit hjem var pandekager med syltetøj og sukker også aftensmad, og heldigvis har landmanden syntes det samme. Jeg elsker nemlig pandekager :-) Og tak, der var så smukt og dejligt.

      Slet