fredag, februar 15, 2013

DER HYGGES

Istvan ligger i hundekurven og sover, den nyder, at det er aften og den må være i stuen hos os. Landmanden surfer rundt på sin iPad, jeg har fundet den bærbare frem og tjekker lidt af hvert. Fastelavnsboller hjembragt fra bageren er nydt. Jeg har gået en lang tur oppe ved sommerhuset, det var skønt at se på noget andet end gårdene på vejen derhjemme.

Vi har snakket med datteren på Skype, hun er i Frankrig og arbejde, og vi havde ikke hørt noget i to uger. Det arbejde hører I mere om en anden gang. Sønnen har lovet, at hans forældre må få lov til at snakke med ham i mobil i weekenden, nu har vi levet på få sms'er i to uger. Hønemor? Mig? Nej vel? Jeg vil bare gerne snakke med mine børn en gang om ugen, men det kan ikke altid lade sig gøre, og så må jeg jo sige som min mor, at intet nyt er godt nyt.

Vi lader roen falde over os, der er ikke flere pligter, der skal gøres i denne uge. Vi kunne nok sagtens finde nogle flere, men vi har besluttet os til ikke at lede, så nu holder vi weekend. Hyggeaftaler er spontant blevet arrangeret, så vi ikke skal være alene hele weekenden. Det tegner sig til at blive en rigtig friweekend.






10 kommentarer:

  1. Det lyder som en dejlig weekend - nyd den :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Dorthe og i lige måde :-)

      Slet
  2. Det må være lidt svært at høre så sjældent fra børnene. De er pludseligt store og har ikke brug for 'mor' hver eneste dag. Jeg har ikke børn, men kan sagtens forestille mig at det må være sært, at de ikke længere dagligt har brug for een.

    Det er dejligt, at I så nyder hinanden og Istvan.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, at mine børn ikke har brug for mig dagligt, er jeg faktisk meget glad for. Jeg nyder den frihed, det giver, når ens børn flytter hjemmefra. Mine børn har hver for sig og på hver sin måde været gennem en meget svær periode og derfor har jeg brug for lige at høre deres stemmer en gang imellem, så jeg er sikker på, de har det godt :-)

      Slet
  3. Du har en rigtig god pointe i, at man ikke skal lede efter opgaver, hvis man gerne vil holde lidt fri. Sådan er der mange ting, man selv kan styre! God weekend til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Henny og i lige måde. Man skal være god ved sig selv :-)

      Slet
  4. Dejlig weekend I har foran jer.. Hyg og nyd.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak inge, vi nyder, det håber jeg også I gør :-)

      Slet
  5. Kender det godt ... en gang om ugen er fint. Mere er dejligt og mindre er et savn. Men det er ganske rigtigt rart at vide, at det er mig der savner mere end det omvendte. Så er alt som det skal være :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, ja alt er som det skal være, når det er os, der savner mest :-)

      Slet