mandag, februar 18, 2013

HVOR SVÆRT KAN DET VÆRE?

Kan du mon hjælpe mig? Jeg kan ganske enkelt ikke regne det ud. Jeg har en Blogger blog. Jeg følger med i andre blogs ved hjælp af den bloggerliste, jeg har oprettet i Blogger. Jeg har altså ikke andre fancy readers. MEN jeg kan ved den søde grød ikke finde ud af at få slettet blogs på listen. Der er kun en knap til at tilføje nye blogs. Jeg har prøvet at gå over i google læser for at se, om der fandtes en knap, hvorpå der stod slet, men nej. Og lige nu får jeg spamindlæg fra en blog, som for længst er nedlagt af ejeren, men som åbenbart bliver spammet og sender flere og flere indlæg til min liste. Kan du mon hjælpe mig, for hvor svært kan det være?

P1050265

Udsigten fra et motionsredskab til at styrke mavemusklerne, jeg hvilede mig nu bare ;-)

15 kommentarer:

  1. Men næste gang! Da styrker du mavemusklerne ... (???)
    Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dit Blogger-problem - jeg har hurtigt prøvet at se på hjælpesiderne, men der står intet (som jeg kan se).

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, næste gang ja, og hvad står alle de spørgsmålstegn for ;-)

      Slet
  2. I google reader kan man placere pilen på blog-navnet. Så kommer der en menu hvor en af mulighederne er afmeld. Måske har blogger en lignende funktion.

    SvarSlet
    Svar
    1. Laura, nu har jeg prøvet at gøre det, så må vi se, om det hjælper. Tak :-)

      Slet
  3. Ja jeg kan hjælpe dig Lene, jeg har selv kæmpet med det samme, her sidst var det Kong Mors Normandiet blog som begyndte at spamme helt vildt Mange gange har jeg forsøgt præcis det Laura foreslår, det hjælper desværre ikke i længden.
    For at fjerne dig selv som følger af en blog skal du gøre flg.
    - Åbn Google Reader
    - Klik på Blogs jeg følger i venstre navigationsvindue
    - Lige over det øverste indlæg i det store vindue står flg i en svagt grå kasse..
    "De blogs, du følger i Blogger, er tilføjet som abonnementer i Google Læser. Du kan administrere de blogs, du følger, ved hjælp af Blogger-betjeningspanelet. Flere oplysninger"
    Klik på linket Blogger betjeningspanelet
    - I den liste du får der, kan du fjerne dig selv som følger på de blogs du ønsker ved at klikke på Indstillinger ud for blognavnet..
    - Man kan sikkert komme ind i den liste ad andre veje, dem har jeg bare ikke fundet..
    Det her virker fint.. :-) Jeg er kommet af med nogle blogs jeg havde fået mig meldt til ved en fejl.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Inge, hjælp :-) Jeg har været derinde, og jeg får ikke en mulighed for at fjerne, når jeg klikker på indstillinger. Og det er netop Kong Mors Normandiet blog, som går helt amok nu.
      I hjælpefunktionen hos google står også, at jeg skulle få muligheden for at fjerne bloggen fra min liste, men det gør jeg ikke. SUK

      Slet
    2. Og glemte helt at sige tak :-) Nu prøver jeg Lauras råd, så må jeg se, om det virker.

      Slet
    3. Får du ikke muligheden for at klikke på linket "Afmeld mig som fast læser af dette websted".. Det kan godt være du skal vælge at logge på først med din google konto, men så bør den give dig muligheden.

      Slet
    4. Problemet med at gøre det Laura beskriver er at det virker i første omgang, men næste gang man logger på fra f.eks. iPad eller en anden pc, så dukker bloggen op igen.. Det var i hvert fald min oplevelse..

      Slet
    5. Inge, jeg har aldrig brugt googlereader, men gik derind via blogger, og jeg var jo logget på i Blogger. Går du ind via en anden vej?

      Slet
    6. Ja jeg bruger Google Reader, men selv om jeg er logget på blogger, kan man sagtens opleve at skulle logge på igen.
      Jeg gider ikke bruge Bloggers egen læseliste, synes vinduet er for småt, Google reader passer mig bedst. :-)
      Hvad du end har gjort, så håber jeg du får det til at virke.

      Slet
    7. Den største fordel ved Google Reader, er at jeg kan samle alle de blogs jeg gerne vil læse, uanset om jeg er fast følger eller ej.. De fleste WordPress blogge kan man ikke klikke sig på som fast følger.. Dem lægger jeg ind i min Google Reader som abonnementer.

      Slet
    8. Inge, i dag fandt jeg så ud af at logge på og få fjernet bloggen, for ganske rigtigt dukkede den op igen :-)

      Slet
  4. Jeg kan da lige, her på falderebet, nævne, at du også kan følge blogge via www.bloglovin.com. Det er ret let at overskue, synes jeg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, tak, ja det har jeg så ikke prøvet :-)

      Slet