lørdag, februar 02, 2013

LYS FORUDE

Frosten sikrer høj sol og frisk luft, langt bedre end end det sjap og søle, der har kendetegnet sidste uge. Lyset afslører så også snavsede vinduer, dem har jeg ikke overskud til at gøre noget ved, så i stedet for flyttede jeg vores lille forårsbebudervase væk fra vinduet, mens jeg tog billeder. På billederne blev snavset alt for synligt.

DSC06548

Hjemme i min fars have var der små gule knopper på vej overalt, her hos os er selv de tidlige forårsbebudere i haven sent på den. Så er det skønt med små buketter rundt omkring i huset. Jeg havde købt tulipaner og påskeliljer til torsdagens gæstebud. Landmanden kom hjem med flere blomster i går efter at have været nede med kartofler til en gårdbutik (nej det er ikke landmanden, der tænker på blomster til sin kone, men derimod den søde butiksindehaver). Så nu nyder jeg også synet af roser og gerbera.

DSC06551

Sygemeldingen blev udvidet til i dag også. Det har jeg det ikke godt med, jeg har ikke feber mere, men jeg er svimmel, snottet, utilpas og har det bedst siddende eller liggende, det er lidt svært at forene med en aftenvagt. I stedet for vil jeg nyde solskinnet udenfor, mens jeg nyder brændeovnens varme herinde.  Har du mon også sol hos dig? God lørdag til dig.

10 kommentarer:

  1. Jeg har netop skrevet et indlæg om den skønne lørdags sol! God bedring til dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anja og du kunne endda sidde ude, herligt :-)

      Slet
  2. Solen er ikke brudt gennem skyerne endnu, mens vores lille private Emil-sol snupper sig en middagslur. God bedring til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge, tænk at have en lille Emilsol, dejligt :-)

      Slet
  3. Øv ingen sol her hos os. Her er tøsne og et tyndt hvidt lag overalt. Også øv at du er syg, men det er bedre at blive rigtig rask før du går på arbejde, så du ikke smitter alverden. God bedring og knus fra

    fru Jensen
    Gudhjem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Fru Jensen, øv ja I skulle da også have haft solskin, det har været så smukt (og koldt) her hele dagen.

      Slet
  4. Der har været flot sol i Hvidovre her i eftermiddag, og det var helt dejligt. Godt at du er blevet hjemme i dag også, du kan jo ikke komme på arbejde og smitte hverken kolleger eller patienter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, solen gør en himmelvid forskel på humøret. Og ja den holdning havde mine kolleger også, men i morgen er jeg klar :-)

      Slet
  5. Sikken flot vase!
    I går, onsdag, sneede det hele tiden og så igen her i området, men indimellem - da skinnede solen med al sin varme lige ind gennem kontorvinduerne og ind på min ryg. Det var "bår dæjle".

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, så dæjle :-)her sner det også lidt, men solen er fraværende i dag

      Slet