onsdag, februar 27, 2013

DET ER LIGE FØR

I går morges, da jeg kørte af sted klokken kvart over seks, skinnede månen rund og fuld. Her ude hvor der er højt til loftet, får den masser af mørk baggrund at skinne på. Den var så smuk, at jeg måtte stoppe bilen, og forsøge at tage et billede. Det blev ikke særligt godt, men det var vist også meget optimistisk at tro, at mit lille kamera kunne klare det. Da klokken nærmede sig Nørresundby eller lidt over halv syv, kunne jeg ane de første stråler af solopgang, en ganske let rødme i horisonten, og jeg glædede mig. Glædede mig til de morgener, hvor solopgangen vil farve min vej på arbejde. Glædede mig til, at jeg igen kan køre i lys både til og fra arbejde.

I dag glæder jeg mig også, jeg har nemlig en teaftale efter arbejde. Jeg har fri klokken 14, så jeg kan se frem til en eftermiddag med massser af dejlig snak og hygge hos Liselotte. Det bliver så godt.

Må du finde glæder i din hverdag, og så håber jeg, solen vil skinne på os alle.

P1050313

14 kommentarer:

  1. Lige nu er der ikke meget sol at spore, men det varer ikke længe, før den kigger frem derude, og finder vej ind af mine stuevinduer.
    God dag til dig Lene.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Susanne, her kom solen aldrig frem :-)

      Slet
  2. Åh, jeg glæder mig også så meget her i den stadig mørke morgen, men jeg ser lys ude i horisonten - på alle måder :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Liselotte, lys og glæde må der til og jeg fik fyldt op af begge dele i går trods tågen udenfor :-)

      Slet
  3. Lys og sol er det bedste - også om morgenen :) God dag og hils Liselotte.

    SvarSlet
    Svar
    1. Helle, det er skønt og tak :-)

      Slet
  4. Solen er lige ved at bryde igennem her, der har været tåge hele morgenen, måske var det bare havgus, men en smuk dag er på vej, kan jeg se. God dag til dig og nyd din te-aftale :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak moster Tulle, her blev tågen ved hele dagen :-)

      Slet
  5. Ingen sol i Roskilde i morges, men super smuk morgen i København.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, godt at I fik smuk morgen :-)

      Slet
  6. Det har været en smuk morgen og formiddag i dag. Rimfrost på alle træerne og måneglimt der fik det hele til at ligne noget julepyntet noget. Og da det blev lyst stod alle træerne stadig optegnet med hvidt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Overleveren, her kunne vi nærmest ikke se træerne :-)

      Slet
  7. Det er dejligt at det er lysere nu det kan også mærkes om morgenen..God dag til dig..;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annemarie, lyset løfter sjæl og humør :-)

      Slet