tirsdag, februar 26, 2013

SOLEN OG JEG LEGER

det er forår. Jeg har fået fri nu, men er blevet på min arbejdsplads for at forberede mig til aftenens personalemøde. Eftermiddagen tilbringes på et kontor, hvor solens stråler kan nå mig, kontoret er vendt ud mod et gymnasium. Udenfor kan jeg høre de unge menneskers snakken, de har ikke travlt, og jeg kan lege, at de ligger på græsplænen og slikker sol. Det gør de nu ikke, men bare tanken, om at snart kan vi sidde udenfor og nyde eftermiddagsteen, gør mig forårsglad. Den manglende vind gør, at jeg på vej over til kontoret blev stående udenfor og stornød solen uden væmmelige kolde vinde. Jeg håber, at solen ikke bare skinner på Nordjylland, men har bredt sig til jer i de andre dele af Danmark.

Må din tirsdag smyge sig omkring dig som en lun solstråle hjulpet af en kærtegnende brise.

16 kommentarer:

  1. Åh som den smyger og åh som jeg dog nyder :) Jeg har gået tur med solen i ansigtet og med uden hue og vanter - foråret er på vej :)
    God fornøjelse og hyg dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Helle og dejligt at du kom ud i solskinnet. Jeg glæder mig til min næste gåtur :-)

      Slet
  2. Solen har godt nok ikke skinnet her, men da jeg gik hjem fra frisøren - uden handsker - tænkte jeg også, at foråret er på vej. Det føltes så dejlig mildt, og jeg kom til at tænke på, at der ikke er så længe til jeg kan finde rulleskøjterne frem. Når først de kommer frem er det for alvor forår.

    SvarSlet
    Svar
    1. Wow Hanne, løber du på rulleskøjter, jeg er imponeret :-)

      Slet
  3. Det er et smukt træk at du håber vi også har sol.. desværre nåede den, altså solen, ikke til hverken København, jeg har set et smule blå på himlen, men ikke noget sol. Temperaturen er dog helt OK og der er ikke meget vind, så det har været en fornøjelse at stryge afsted på cykelstien langs havnen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Øv Inge, jeg håber I får i morgen :-)

      Slet
  4. Jeg fik trukket det første ukrudt op, men det var ingen god ide, for der fulgte alt for meget jord med ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Pia, du skal heller nyde, så må du yde senere hen :-)

      Slet
  5. Absolut ingen sol her på Bornholm, derimod tåge. Men indeni mig lyser det og bobler som champagne. Har været til det mest fantastiske kursus i "good vibes" og sunget sammen med 23 andre medkusister og den mest karismatiske og inspirerende underviser jeg nogensinde har mødt! Det var bare alt for kort, kun to formiddage. Håber du ikke har brugt al solen op men sender lidt herover ad de næste par dage, så er du sød! Knus og hilsen fra

    fru Jensen
    Gudhjem

    SvarSlet
    Svar
    1. Fru Jensen, jeg sender fluks besked til solen og hvor lyder det bare som to skønne dage (formiddage) :-)

      Slet
  6. I dag kom solen også til det midtjyske. Det var dejligt. Og forårsagtigt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, herligt, humøret bliver let og lyst :-)

      Slet
  7. Forleden snuppede jeg 3 minutters frokost i solen på bænken i læ på min altan - det var stort! Og det havde mange løfter om forår. Jeg længes som du ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Bente, det lyder så godt, jeg vil også snart sidde på en bænk :-)

      Slet
  8. Ja - solen har været skøn i dag. Min løbetur blev dog i måneskin:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, så sang du måske: løbe i måneskin ;-)

      Slet