lørdag, oktober 26, 2013

DER KOM EN SNERT AF J.. IND I MIN DAG

Jeg er en af dem, som absolut ikke tænker på jul nu, gaver og alskens forberedelser sker først i december, men jeg fik lige snerten af glæden og forventningen i dag. Vores kordag startede med julesange, og vi sang en, jeg aldrig havde hørt før, men den er gået lige ind i hjertet. Og så sidder jeg træt, men glad efter en dag fyldt med sang. Vi havde fællesspisning med masser af mad, det gav også tid til at snakke sammen om mange forskellige emner. Vi får mest snakket med dem, vi står ved siden af, i dag sad jeg sammen med alterne, det var rigtig hyggeligt. Desværre har vi ikke rigtig nogle julekoncerter i år, det hører ellers december til.

Solsorte decemberfugl,

dagene mørkner, kolde og grå.

Solsorte decemberfugl

Syng om at det bli’r jul

Ja syng om en glæde, der gror

som en spire dybt i jorden

Syng, sorte decemberfugl,

syng om at det bli’r jul.

Husk nu, at du kan sove længere i nat :-) God aften til dig

20131025_140934

6 kommentarer:

  1. Tak i lige måde - man kan også arbejde lidt længere, hvis man er så heldig at være på vej på nattevagt, hihi :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja Henriette, det havde jeg lige glemt. Du kan nok høre at jeg nu til dags gør mere i aftenvagter. God lang nattevagt :-)

      Slet
  2. Sådan en kordag giver dejlig energi. Sangen kender jeg fra mine piger, som har sunget den i børnekor for år tilbage. Den er så fin.
    Alle døgn burde have en ekstra time.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, jeg tænkte på dig, da jeg skrev, for jeg vidste at du ville kende den smukke sang :-) Og ja tænk at få en time foræret hver dag.

      Slet
  3. Ville osse elske at få en ekstra time hver dag, men på den anden side ville jeg nok osse være ked af at miste dem alle i den sidste ende...ekstra tid og timer er vist kun noget vi får til låns..

    Har osse sunget i kor i min grønneste ungdom og kan godt huske at oktober indledte intense øvninger til diverse julekoncerter... og at vi nåede at blive lidt trætte af det. Det bedste var dog at vi osse tyvstartede på forårsrepertoiret

    SvarSlet
    Svar
    1. Overleveren, nå ja der er jo altid en regning, der skal betales senere hen :-) Vi synger så ikke så mange decideret julesange, fordi gospelsange egentlig passer til hele året :-)

      Slet