torsdag, oktober 17, 2013

STRØTANKER

De ligger overalt, på min bil på parkeringspladsen, i kroge og hjørner. De lyser op med gyldne farver i alle nuancer.

P1070275

Der er smukke mønstre, der ligner aftegninger af ansigtets rynker. Der er pletter, som minder om hudens ældning.

P1070277

Som årer på en hånd træder årerne på bladet frem. Det ligner min hånd. Sådan en hånd vil jeg gerne forsøge at lægge en venflon i. Årer, der er tydelige og lige.

P1070278

Forårets grønne farve ses hist og pist som vores indre følelse af stadig at være ung. Bladene ældes med ynde, faktisk er de mere spændende at se på, end da de var spængfyldte med energi og  livskraft i al deres grønne vælde.

P1070279

Jeg har aldrig haft krise over min alder, jeg er aldrig gået i panik over endnu et årti, men jeg har svært ved at fatte, at mit liv er forbi midten af min livslinje. Det er underligt at tænke på. Jeg har levet i 56 år, jeg har stadig lyst til at leve og mod på at opleve, jeg har stadig lyst til at lære nyt og til at udfordre mig selv. Der er meget, jeg ikke har styr på, men i dag vil jeg fokusere på det skønne i livet og forsøge at være her. God dag til dig.

18 kommentarer:

  1. Mange gode tanker udsprunget fra smukt efterårsløv.

    SvarSlet
  2. Herlige tanker på en eftertænksom dag! :-)
    Jeg vil også bare være og nyde min fridag...
    Ha´ en skøn dag Lene - kram fra OddStyle

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde Tina, og god nydning :-)

      Slet
  3. Dejligt indlæg Lene. Det eneste tal jeg havde krise over, var 30.. og det overlevede jeg i fin stil.. :-)
    Jeg tænker altid at alternativet er værre, altså ikke at blive ældre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, alternativet kunne nemlig være værre :-)

      Slet
  4. Efteråret er så smukt og vemodigt. Jeg har aldrig haft krise over at blive ældre - jeg har det lidt i øjeblikket, men udelukkende på grund af en stor tandlægeregning!
    Når mine 2 piger på 61 og 55 klynker lidt, siger jeg "nyd din alder nu, for det bliver ikke bedre"
    Kh Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Marianne, øv at du skal bekymre dig om sådan en tandlægeregning. Ja vi må nyde hver alder, og jeg bliver glad, når jeg tænker på, at du som er på alder med mine forældre stadig læser blogs :-)

      Slet
  5. Jeg har heller aldrig oplevet kriser over min alder og nu er jeg 51 år - og i (synes jeg selv) fin stil :) God dag til dig Lene :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Helle, jeg synes helt sikkert du gør det i fin stil :-)

      Slet
  6. Jeg bliver 50 i næste uge, og synes faktisk det er noget af en milepæl at ramle ind i. Jeg føler mig ikke som en på 50 år, og der er også meget, jeg gerne vil opleve endnu. Jeg håber, jeg får lov at blive gammel - jeg har simpelthen ikke tid til at dø før tid.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, da min mor fyldte 70 år, følte hun sig indvendig stadig som den unge kvinde, der blev færdig som lærer som 22 årig :-) Vi kommer aldrig til at føle os som den alder vi har.

      Slet
  7. Ingen alderskriser her - og jeg har i øvrigt en god venflon-hånd. Heldigvis, for jeg bliver tit stukket i for tiden :-)
    Dejlige billeder om aldring og ældning ... vi har lige haft den næstsmukkeste tur til Sverige. Det ville have været den smukkeste, hvis solen havde skinnet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg må også være en drøm at stikke i :-) Ja solen gør en kæmpe forskel i efterårstiden.

      Slet
  8. Ingen alderskriser her, bare lidt irretation over manglende energi som da man var 25 år, men jeg nyder også mine rynker og pletter. ;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Annemarie, ja jeg havde ikke troet det, men jeg må også erkende, at energien skal have længere tid om regenerere sig :-)

      Slet
  9. For en nydelig innlegg, Lene. Det traff meg midt i hjertet, både ord og bilder.

    God fredagskveld, og god høstferie!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Elisabeth og god weekend til dig :-)

      Slet