mandag, oktober 28, 2013

FAGLIG FORMIDDAG

Vi har hygget os, vi har snakket fagsnak og fået planlagt, hvad vi gerne vil have med på vores faglige hyggeaften for personalet. Jeg havde lavet brunch med amerikanske pandekager, skyr/yoghurt med frugt og nødder, boller med ost og æblekage med vanilje/lakrids. Dertil spandevis af te, vi er alle tre inkarnerede tedrikkere. Meget passende, når nu temaet for fagaftenen er London, hvor mine to kolleger havde været til konference i maj måned.

P1070332P1070333

Mine to kolleger skulle videre i aftenvagt, en af dem havde været i aftenvagt i weekenden med travlhed, så mon ikke hun nyder sin fridag i morgen? Min ferie er slut, i morgen går det løs igen. Mens jeg har holdt ferie, har afdelingen ændret karakter, der er nu travlt igen som tidligere. Jeg starter dog med en administrativ dag, og det kan vist bruges, jeg har en liste så lang med vigtige emner, der skal klares på denne dag. Faktisk kan jeg mærke, at jeg får helt kriller i maven ved tanken om de mange projekter og løse ender, der venter på mig, men når først uniformen er på, så går det nok. Min november måned byder på todages årsmøde på Munkebjerg Hotel, en temadag om ernæring i Herlev, en ernæringsaudit på afdelingen, den faglige hyggeaften, undervisning af nyt personale, jeg skal selv til undervisning om hjerterytmeforstyrrelser, fremlægning for det tværfaglige personale om det nye referenceprogram og hvad der er ændret, derudover kommer diverse møder som forberedelse på regionens nye akut apopleksistrategi og altså også min lange huskeliste. Jeg snupper lige en kop te mere, inden jeg rydder op efter mine skønne gæster. Udenfor står det ned i stænger, så vi har hygget os med levende lys hele dagen.

P1070330

God mandag til dig.

8 kommentarer:

  1. Lyder som en superfin dag med faglighed og fællesskab!

    SvarSlet
  2. Sådan en sygeplejerske-hverdag byder godt nok på meget andet end patientpleje. Det er ret spændende at få et lille indblik i, for det forestiller man sig (jeg mig) slet ikke :-) Det der med hjerterytmeforstyrrelser ville jeg også godt høre mere om ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, og når min hverdag er andet end patientpleje skyldes det jo at jeg er ansat 2/3 i plejen og 1/3 i specialefunktion ;-) Og nogle gange slår arbejdstiden ikke til, så må vi, som i går, mødes i fritiden :-)

      Slet
  3. Ja, det var indevejr i går.
    Hyggeligt med en fagdag under private rammer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, og idet var vist mere nødvendigt at holde sig inde i din del af landet end hos os, her regnede og blæste det bare, men ingen storm. Når man holder fagmøde i fritiden, så skal det være hyggeligt :-)

      Slet
  4. Der kan man da virkelig tale om, at arbejdet griber forstyrrende ind i ens fritid ;-)
    Godt det ikke er december, der er så travl. Eller ... bliver den lige så travl? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, nej december bliver ikke så travl, tror jeg ;-) Og det er også kun fordi jeg er deltid, at jeg lader arbejdet fylde i fritiden (og lidt fordi jeg måske ikke har andre interesser ;-)

      Slet