søndag, oktober 27, 2013

MIT JULEGAVEØNSKE

Nu ved jeg, hvad jeg ønsker mig til jul.

P1070320

Jeg ønsker at vågne op hver dag og finde ud af, at i løbet af natten er tiden skruet en time tilbage, så jeg pludselig har masser af tid. Det er luksus at sidde klokken halv otte ved et veldækket bord med friskpresset appelsinjuice, blødkogte æg og lune hjemmebagte boller OG føle sig udhvilet, selv om det jo er mig selv, der har sørget for bordets herligheder. Når man falder i søvn i sofaen klokken halv elleve om aftenen, træt efter en skøn kordag,  og vågner klokken et , skynder sig at børste tænder og sover videre i sin seng, indtil uret ringer klokken halv syv (havde glemt at slå det fra), forsøger at sove videre, men er vågen OG opdager så, at ens mobil gavmildt har skruet tiden tilbage, mens man sov. Skøn fornemmelse.

P1070318

Landmand og hund er sendt af sted på jagt, solen skinnede på mig, da jeg smuttede ud for at tage et par morgenbilleder, og stadig er klokken ikke passeret ni. Skøn fornemmelse.

P1070317

God søndag til dig.

20 kommentarer:

  1. Ja, denne Søndag er helt særlig, sådan mærker jeg det også :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Miri, jeg synes jeg har oceaner af tid i dag, herligt :-)

      Slet
  2. Det julegaveønske kopierer jeg, og jeg er sikker på, at der er mange andre, der ville ønske de samme. Problemet er bare, at det ikke kan lade sig gøre, selv om der er flertal for det ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Rasmine, vi bliver nødt til at bevare håbet eller også må vi se på hvordan vi kan sørge for en time mere i døgnet bare en gang imellem ;-)

      Slet
  3. Jeg elsker også bare den dag, vi går tilbage til dansk normaltid - det er den time på året, der bliver sat mest pris på, tror jeg :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg kommer til at holde mere og mere af den for hvert år, der går :-)

      Slet
  4. Jeg holder også af disse søndage en gang om året, hvor vi pludselig har en time mere. Ulempen er, at det bliver så pokkers tidligt mørkt fra nu af.

    Jeg har brugt min time til at sove, selv om jeg egentlig havde bestemt mig for, at jeg ville i kirke i dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, til gengæld var der lyst tidligt :-) Og du har trængt til at sove; jeg har fundet en gudstjeneste i Aalborg, som er om eftermiddagen, så nu kører jeg :-)

      Slet
    2. Gudstjenesten gemmer jeg til næste weekend (jeg er ikke så trofast gæst i kirken). Der er lysgudstjeneste kl. 16 i min lokale kirke pga. allerhelgens dag. Og så er hele kirkegården pyntet med fakler, når vi kommer ud.
      Mette

      Slet
    3. Mette, jeg er desværre heller ikke trofast, og jeg er en af dem, der ikke gider at ræse af sted søndag morgen for at komme i kirke klokken 10. Jeres tradition lyder smuk og dejlig. :-)

      Slet
  5. Denne søndag er også min yndlingssøndag. Men jeg tror nu ikke, at man skal ønske sig en time mere hverdag, for så vænner man sig bare til og lægger endnu flere pligter og gøremål ind. Men en gang i mellem, fx en gang om måneden (efter eget valg); DET ville være skønt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, dig og overleveren er nu så kloge ;-) og I har jo ret, så en månedlig surprIsedag med en time ekstra står nu på ønskelisten :-)

      Slet
  6. Den er jeg helt med på:-) Og jeg havde oven i købet fri i dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, perfekt timing, 25 timers fridag :-)

      Slet
  7. Jeg NØD det også i morges. Skruede først uret tilbage, da jeg var stået op, for så var der masser af tid til morgenbordet - præcis sådan som du skriver. AHHHH!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mia, det var så skønt :-)

      Slet
  8. I år var jeg særligt glad for den ekstra time. For det første havde jeg næsten glemt den, og for det andet var den virkelig brugbar, da jeg var turleder i dag kl. 10 og i går havde glemt, at det ikke er nok at drikke en masse vand - man bør samtidig holde lidt igen med rødvinen. Og man skal huske at gå tidligere hjem fra en dejlig middag med gode venner, når man har en aftale dagen efter. Nu har jeg haft 56 år at lære det i - mon det en dag lykkes :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha Conny, jeg kunne godt se på endomondo at du var ude og gå, men ikke at det var med tømmermænd ;-)

      Slet
  9. Du er produktiv med dine blogindlæg, der var en del jeg ikke havde fået med, men nu er jeg opdateret igen.. :-)
    Jeg ønsker mig helt det samme som dig.. sådan en nat skulle vi have mange flere af, og vi gider ikke dem, hvor nogen stjæler timer fra os. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, du har jo haft travlt. Og nej som overleveren siger så bliver den time jo snuppet en andet sted fra, men det er forår, når de snupper timen, og bare jeg ikke skal på arbejde den weekend, så går det lige :-)

      Slet