mandag, oktober 21, 2013

MANDAGS BLUES

Mange har det, fordi de er startet arbejdslivet efter ferie. Jeg har det fordi?? Kan man konkludere, at når der er travlt på alle fronter, på gården og på sygehuset, så trives jeg bedst? Måske. Så er jeg nemlig fri for at huske på alt det, jeg konstant udsætter. Alt det andre nyder, når de har fri. Have og bolig!

Jeg lukker øjnene for de punkter og bestemmer selv på denne gråtunge mandag. Jeg retter instrukser, som jeg ikke nåede at blive færdig med inden ferien. Jeg ordner løn og regninger. Og lige om lidt går jeg i gang med regnskabet. Jeg nyder at sidde ved computeren og arbejde, jeg nyder at have en kop te ved siden af mig. Landmanden skal have møde i aften, heldigvis hænger æblerne stadig på træet, så en æblekage skal bages. Og frisk luft skal helt klart på programmet, jeg har jo ferie fra sygehusjobbet. I går satte jeg mig og øvede mig på klaveret, jeg er rusten, men inden jeg tager ned til min far i denne uge, sidder den melodi i fingrene, så vi kan synge sammen til klaverspil med mere end en finger. Og så håber jeg, at min far er lige så nærværende, som han har været de to sidste uger, hvor mine søstre har haft tjansen. De har danset, de har fået kærtegn på kinden, de har kunnet sidde over for min far under spisning i stedet for ved siden af og har dermed haft langt bedre øjenkontakt.

Må du finde lyspunkter på denne oktobermandag, god mandag til dig.

P1070300

4 kommentarer:

  1. Selvfølgelig bestemmer du selv Lene, og i hvert fald hvad du vil lave på dine ferie og fridage.. :-) Min erfaring er at hverken have eller bolig løber nogen vegne, og pludselig er du også i gang på de to områder..
    Rigtig god mandag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge, jeg forundres hver gang over at jeg tilsyneladende skal ned i et hul, når jeg har fri, men heldigvis kommer jeg hurtigt op igen :-)

      Slet
  2. Åh jeg håber at musik, bøger og masser af luft, får dig til at nyde din velfortjente ferie !

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Miri, jeg fokuserer på nydelsen af ferie :-)

      Slet