søndag, oktober 13, 2013

SØNDAG MED INDBYGGET HYGGE

Lørdagen blev til søndag, inden vi gik i seng. Jeg skal altid sidde lidt med en kop te og en ostemad, når jeg har været i aftenvagt, og i går havde jeg datteren med hjem, så vi kom hjem til friskbrygget te og en vågen landmand. I dag har de to sovet længe, jeg smuttede ind efter rundstykker og dækkede morgenbord, inden jeg vækkede dem. Formiddagens vejr er gråvejr, så levende lys er tændt, vi har trukket tiden omkring morgenbordet. Der er læst aviser, der er snakket, og vi er blevet opdateret på hinandens hverdagsliv. Lige nu ved vi ikke, om sønnen kommer hjem i denne uge, der skal skrives praktikopgave og arbejdet skal passes sammen med det frivillige arbejde. Vi krydser fingre for et lynbesøg sidst på ugen, inden datteren skal hjem for at passe sit arbejde og studie. Begge vores børn skal skrive bacheloropgave og afslutte deres uddannelse i løbet af det næste år.

Nu er datteren krøbet ind under dynerne i sofaen og nyder en dansk serieklassiker. Landmanden slår græs udenfor, og jeg vil trække i løbetøjet og få lidt frisk luft inden aftenvagten.  God søndag til dig.

P1070265

16 kommentarer:

  1. Usandsynlig dejlig søndagshygge. Når jeg kigger ud ad mit vindue, ser jeg efterårsfarver på alle træer og buske, grå himmel, og alt taler for at blive indendøre, hvor jeg skal klare noget redaktionsarbejde i vores lokalafdeling i DVL. Så skal der ses "Heat" - god nyklassiker med både Robert de Niro og Al Pacino - og jeg skal læse i min bog - "Den tomme plads" af J.K. Rowling.
    Det bliver et spændende år for dine børn. Zahles Seminarium kender jeg udmærket: Lærerdelen af min familie (bror, exsvigerinde, nuværende svigerinde, nevø) er alle uddannet derfra, og på børnenes folkeskole er der ansat en hel del fra Zahles.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, jeg glæder mig til at høre, hvad du synes om Rowlings bog, den har jeg endnu til gode. Og det bliver spændende, hvad fremtiden byder på for vores børn.

      Slet
  2. Det ville da være dejligt om du kunne have begge dine unge mennesker hjemme samtidig. Det har jeg og stornyder at have dem omkring mig...i uge 43 er Ditte i studiepraktik i Aalborg...spændende om hun efter 3.g flytter "nord på"
    God rest søndag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne, og må I nyde ferien sammen med de unge mennesker. Vi får en aften og en formiddag med dem begge to :-)

      Slet
  3. Det lyder da bare som en helt gennemført hyggelig søndag :-) håber løbeturen var god.
    Ha´ en dejlig søndag aften og hyg jer. Kram fra OddStyle

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tina, løbeturen blev ikke så lang,men god :-)

      Slet
  4. Super søndag med indbygget hygge med familiemedlemmerne og med lidt motion til med. Søndagen her er en rigtig efterårsdag, hvor det ikke rigtig blev lyst, nu kan man mærke, at efteråret kommer (jeg bryder mig ikke rigtig om det).

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, her blev det heller ikke rigtig lyst, så der var levende lys tændt hele dagen :-)

      Slet
  5. Skøn søndag i har haft.. Krydser fingre for at I når at få sønnen hjem en tur også.

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, han kommer hjem et smut på ca. 32 timer :-)

      Slet
  6. Mon ikke sønnen vil gøre meget for at nå hjem og hygge lidt med resten af jer?
    Bortset fra løbeturen lyder det som en ideel søndag, I har haft :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, han vil gerne, men han skal jo ikke blive stresset ;-) Og løbeturen kan sagtens erstattes med en gåtur :-)

      Slet
  7. Efterårsferie er en dejlig ting! Håber det lykkes at se sønnen også!

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, of faktisk har ingen af os ferie i denne uge, men vi når at mødes alle fire :-)

      Slet
  8. Det lyder som en soendag helt efter mit eget hovede. :)

    SvarSlet