onsdag, oktober 16, 2013

DET ER NU HYGGELIGT

med en kop te og et blad at læse. Det er nu hyggeligt at se en film på computeren. Det er nu hyggeligt …

P1070295

I går konverterede jeg turen til LOOPcenteret til en gåtur herhjemme sidst på eftermiddagen. Det kunne jeg bedre overskue.

P1070287

I dag diskuterer jeg vældig med mig selv. En dag på arbejde blev lidt længere end beregnet og derfor også senere hjemkomsttid. Så jeg fløj på tilberedning af aftensmaden og den er nu klar til spisning. Men jeg ville jo gerne have træning ind i hverdagen, og jeg synes, det er svært, når mørket allerede sænker sig, når jeg er kommet hjem. Jeg bliver så usigeligt glad for min sofa, min tekop og min computer, for det er nu hyggeligt …P1070293

6 kommentarer:

  1. ALT for hyggeligt! Jeg ville absolut heller ikke kunne finde mit løbetøj i din situation :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, og det blev heller ikke fundet ;-)

      Slet
  2. Jeg er nu heller ikke så sikker på, at tidens megen fokus på kroppens tilstand og konstante stræben efter at bibeholde en 17-årigs form og figur er ideel.
    Pleje af sjælens ro og balance. Den stille glæde. Så skal pumpeværket nok klare et par fejlplacerede kilo eller et par dage uden 10.000 skridt og minimum 30 minutters svedighed.

    Når vi nu er så heldige at være tæt på naturen i vor hverdag, er det vel ganske forståeligt at vi følger med ind i efterårsfasens modning og rolige venten mod at lyset igen tiltager.
    Naturens gang kan man ikke løbe fra. Hverken på årsbasis eller over et livsforløb.

    SvarSlet
    Svar
    1. Farmer, jeg stræber nu heller ikke efter form og figur som en 17 årig, men gennem mit arbejde kan jeg se, at de, der holder sig i form, er dem, der har det bedste udgangspunkt for genoptræning. Og Alzheimer kan forebygges gennem motion, både hjernemæssigt og kropsmæssigt :-)

      Slet
  3. Alting går lidt langsommere, når mørket begynder at sænke sig, og det er måske nok naturens orden. Og det kan være svært at holde motionen ved lige (hvilket altså ikke blot er for at få en 17-årigs form og figur, men især for at holde sig i god form til alderdommen :-) ). Der er gået efterårsferie i mit fitnesscenter, så i mangel af hold i går havde jeg lagt en plan for ½ times hjemmetræning, som indebar, at jeg klædte om og lavede forskellige styrketræningsøvelser med 3 sæt hver (squat, maveøvelser, armbøjninger, planken). Det virkede faktisk for mig. Så det er måske mit vinterforsæt: at hjemmetræne med jævne mellemrum. Bare et forslag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, god ide med hjemmetræning, men jeg kender mig selv godt, så der skal vist gode overtalelsesargumenter til ;-) Og jeg investerer også i min alderdom ved at dyrke motion :-)

      Slet