mandag, oktober 21, 2013

LÆSESTOF

Jeg mindedes min barndoms besøg på biblioteket, da jeg smuttede ind og hentede de bøger, jeg havde reserveret. Godt nok var det ikke barndommens mængder, jeg bar ud til bilen, men bøgerne er også blevet noget tykkere. Jeg lånte af og til 40 bøger, når jeg var på biblioteket, og jeg var ikke til at råbe op, når først jeg var dykket ned i bøgernes verden.

I dag har jeg hentet Jussi Adlers bog “Marco effekten”, den var jeg kommet godt i gang med, da jeg startede på afgangsprojektet, og så løb tiden fra mig. Nu skal den læses færdig. Jeres kommentarer til dette indlæg inspirerede mig, så nu har jeg lånt Sara Blædels “Glemte piger” og Daniel Silvas “Vatikanets mand” med hjem. Jeg er egentlig ikke til tegneserie, men Maren Uthaugs “Ellers går det godt” skal forsøges. Derudover har jeg købt Sissel-Jo Gazans “Svalens Graf”, det var egentlig en fejl, men sådan er det, når man er medlem af en bogklub og er lidt glemsom. Det er vist rigelig læsestof til en ferieuge, men jeg glæder mig til at dykke ned i bøgernes verden igen.

Om lidt kommer landmandens mødedeltagere, heldigvis kan de være i vores mandskabsrum, så husholdersken kan hygge sig i stuen med bøger, strikketøj og fjernsyn, mens hun samtidig brygger kaffe og anretter kage. Det er slet ikke så tosset med sådan en hverdagsferie.

16 kommentarer:

  1. Der er ikke noget bedre end at være dykket ned i en god bog! Jeg har læst Marco effekten (det burde være Marcoeffekten) og synes, at den var rigtig god. God fornøjelse med den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Hanne, ja det burde være Marcoeffekten, sådan havde jeg også skrevet det først, men forfatteren bestemmer jo ;-)

      Slet
  2. Sikke dejlige bøger du har fået hentet dig. Perfekt til det efterårsmørke der venter os.

    Jeg blev rigtig glad for din fødselsdagshilsen på Badut. Gennem din blog synes jeg at jeg kender dig lidt også selvom vi er forskellige steder i livet og det betyder meget for mig at du stadigt kikker forbi i ny og næ.

    SvarSlet
    Svar
    1. Marina, det tidlige mørke indbyder til læsning og tak, jeg nyder at læse med hos dig :-)

      Slet
  3. 'Vatikanets mand' må være min 'The Confessor'? Det er så den tredje i serien, men det betyder vist ikke så meget. Jeg er lidt spændt på, hvad du synes om den - den er ret blodig indimellem.
    Til gengæld tror jeg ikke, du fortryder købet af 'Svalens Graf' - Gazan skriver helt fantastisk. Har du læst 'Dinosaurens fjer'? Jeg åd begge bøger på næsten rekordtid.
    God fornøjelse!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ellen, ja det er den bog, men det ser ud til at man har valgt at lade den være den første i Danmark. De to første er ikke oversat til dansk. Jeg har læst Dinosaurens fjer, jeg skulle læse noget, før jeg blev fanget af den, men så var jeg også fanget :-)

      Slet
  4. Det er så dejligt med sådan en stak ulæste bøger.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, det er det og lidt farligt, hvis man vil lave andet :-)

      Slet
  5. Marens striber er fantastiske - og provokerende:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, jeg har lige siddet og klukket mig gennem dem, og samtidig haft følelsen af at have haft lillesøster på besøg, som er i den alder, hvor hun skal nå at sige så mange frække ord som muligt for at se om storesøster bliver sur ;-)

      Slet
  6. Det lyder skønt med ferie-læsetid. Marco effekten var jeg glad for, - skønt den fik lidt blandet modtagelse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, det jeg nåede af den kunen jeg lide, så jeg må se, om jeg kan genoptage læsningen :-)

      Slet
  7. Det er dejligt med bøger og ferie - og især ferie sådan lidt uden for nummer. God læselyst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Conny, ferie uden for nummer er skønt :-)

      Slet
  8. Åh, hvor må det være skønt med tid til rigtigt at læse :-) Jeg har sjældent tid til andet end at læse i små bidder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, en skønne dag har du også tid. Da børnene var hjemme, fik de rigeligt med risengrød, der skulle jo røres i en halv time og så kunne jeg passende læse imens ;-)

      Slet