torsdag, oktober 31, 2013

ET ØJEBLIKSBILLEDE

Jeg sidder på kontoret, dagens kontorarbejde var hurtigt overstået. Nu er nogle af hængepartierne fra sygeplejejobbet også nået. I vinduet står min radio og er indstillet på jazzkanalen. Udenfor kan jeg skimte lastbilen, der skal hente læssevis af kartofler til jer og andre, der ikke helt har forsaget en god kartoffel. Det roder på kontoret, det er ikke nyt. Landmandens bunker hober sig op, jeg forsøger at holde styr på mine bunker og det, han SKAL læse her og nu. Ved siden af mig står Istvans hundekurv og madskåle, som normalt står i bryggerset. Jeg har nemlig rengøringsfolk i huset, så den første morgentime brugte jeg på at rydde op, sætte stole op og gøre klar til, at de som en hvirvelvind kan suse gennem huset. I vinduet står min nye lysegrønne tetermokande, jeg tabte den anden lysegrønne kande nede hos min far, og det kan termokander ikke holde til. Jeg bliver glad af at se på den farve, så derfor var valget let, da jeg fandt en på tilbud. Ved siden af mig står kruset fra New York, som jeg fik af datteren. Saftkogeren står stadig på kontoret. Normalt holder den til på loftet, men jeg har ikke helt opgivet at få plukket æbler og koge til saft til vinterens æblegele. To liter er puttet i fryseren, men der er masser af æbler på træet endnu.

Gårsdagens travlhed gjorde, at jeg ikke kom til undervisning, og det emne vil jeg undervises i, for jeg er rusten på det område (atrieflimren). Så jeg har selv valgt at bruge et par timer af fridagen i dag på det. Oprindelig havde jeg også planlagt en shoppingtur i dag, men jeg kan hurtigt overbevise mig selv om, at jeg da ikke har brug for tøj og sko (ja jeg ved det godt, ifølge dameblade findes jeg ikke), men jeg mangler vinterkjoler og tilhørende kort støvle. Jeg kan godt lide at føle mig velklædt, jeg vil gerne se afslappet, men samtidig smart ud. Jeg spotter med det samme kvinder med en tøjstil, som egentlig er meget enkel, men med en snert af elegance og anderledeshed. Jeg har bare selv så forbistret svært ved at finde tøjet. Og så glemmer jeg typisk tilbehøret, de smarte sko/støvler, tørklædet, smykkerne osv. Tøjet bliver ikke købt, æblerne bliver ikke plukket, løbeturen bliver ikke løbet, så længe jeg sidder her.

God torsdag til dig

8 kommentarer:

  1. Men dagen er lang endnu! Tak for kartoflerne! Det er nok ikke lige jeres, vi spiser, men vi spiser mange!

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Charlotte, og det kan være at I spiser flere end vi gør, for mit madlavningsniveau er ikke højt for tiden :-)

      Slet
  2. Rolig nu, du når det hele, og det du ikke når løber ingen steder.. :-)

    SvarSlet
  3. Det er svært at købe tøj især om vinteren, hvor man skal bøvle med at få alt sit eget tøj af i det mikroskopiske prøverum (kunne de dog ikke lave dem lidt større?). Jeg hader at købe tøj, for jeg har så svært ved at finde noget, der passer til mig, så det ende altid med de evindelige cowboybukser, som jeg i virkeligheden er ved at være lidt træt af.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, der blev heller ikke købt tøj her, jeg skal virkelig være motiveret, vejret skal være godt og jeg skal ikke være træt :-)

      Slet
  4. Var selv til undervisning i atrieflimren i mandags, underviseren var ovl. Søren Hjortshøj, han gjorde det SÅ godt, var en rigtig god og interessant formidler. Mickey Gjerris indledte med betragtninger om det at være kronisk patient, og det var også helt i top. Den aften blev der sat tanker igang.
    Har forsøgt at sætte hyperlink til begge personer, vil ikke lykkes, men google selv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jette, det er så godt med undervisere, der sætter tanker i gang. Jeg vil google :-)

      Slet