torsdag, oktober 17, 2013

HØSTEN ER I HUS

Dagen i dag er første dag i lang tid med kun to medarbejdere på arbejde og med normal arbejdstid. Det betød ingen eftermiddagsmadpakker, hvilket en træt landmandskone sætter pris på. Det traditionelle smørrebrød i rigelige mængder er sat til livs i tirsdags, hvor jeg havde fri. Trods nyt stort kølehus er der fyldt op i kartoffelhuset med kartofler i dyngevis. De ligger ikke så højt til loftet, som da Inge og Hasse var på besøg, men næsten (linket viser et billede af kartofler i læssevis).

I aften kommer sønnen hjem på lynvisit, datteren er i sommerhus for at få ro til første skridt i bachelorprocessen: den så drilske og forbistrede problemformulering, men kommer hjem i morgen. I morgen vil vi fire fejre sammen, at det var 30. gang, vi tog kartofler op. Lørdag drager de to unge tilbage til hovedstaden, og jeg tager hul på min efterårsferie. Landmanden skal arbejde, så min ferie består i regnskabsføring og kursus i det samme emne.

Noget af ferietiden skal bruges på at undersøge, hvad der skal til for at få en artikel optaget i et fagblad. Jeg læser jo hele tiden, at kvinder altid synes, at det de har lavet ikke er betydningsfuldt og derfor ikke kommer frem med det. Men jeg synes faktisk, at jeg har bidraget med en lille bitte flig til viden omkring et hurtigt udredningsforløb for mennesker til observation for TIA/TCI, så nu skal det forsøges. Jeg kan da kun få nej.

Jeg skal helt sikkert også finde tid til at strikke. Desværre er jeg gået i stå med mit Parrotsjal, jeg synes ikke, jeg kan sætte farverne sammen, så det ser godt ud. Men i morgen skal jeg være sammen med to gode farvedommere, så de må vejlede deres farveforvirrede mor(og så måtte jeg endnu en gang ty til sproget.dk for at konstatere, at det er rigtig nok at sætte -de efter forvirre og ikke t)

Og mon ikke der sniger sig en enkelt gåtur eller to ind i programmet, det ville da være dumt andet, når nu jeg der slapper så godt af og lader tankerne flyve højt og langt.

P1070284

16 kommentarer:

  1. Held og lykke med artiklen til fagbladet - selvfølgelig skal dit arbejde og din viden eksponeres mest muligt. Det er bare at gå i gang.

    Det må være som at drage et lettelsens suk at konstatere, at høsten nu er (vel) i hus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Hanne, nu har jeg skrevet det, så må jeg handle på det :-)

      Slet
  2. Dejligt indlæg :-)
    Farveforvirret..ikke sjovt...men I finder en løsning!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne, ja vi finder en løsning :-)

      Slet
  3. skønt at du har "ferie" i sigt, eller bare dage hvor du selv kan bestemme farten. Du gør det helt rigtigt....du værdsætter dig selv!!!! Godt set og jeg krydser fingre for at artiklen bliver trykt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Nola, jeg øver mig, for lige så snart jeg så det på tryk, tænkte jeg åh nej, det kan du jo ikke, men det kan og vil jeg :-)

      Slet
  4. Fedt at I er færdige med høsten, det må være en skøn følelse. Er det dit eget fagblad du vil have artiklen i.. ??

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, det er en dejlig følelse :-) Nej jeg har faktisk ikke mod på det fagblad, fordi alle, der har prøvet det, melder om svære problemer med at få artikler optaget, og at de hele tiden skal rette til, men nu får vi at se.

      Slet
  5. Du har vel nok gang i mange ting. Og intet bliver overladt til tilfældighederne, - selv endelser på tillægsord bliver tjekket. Respekt.
    (Og så lyder det altså hyggeligt med besøg fra den yngre generation :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Eva, mon det er min mors fokus på det korrekte sprog (hun var lærer), der slår igennem ? :-)
      Vi havde så god en aften i går, dejligt :-)

      Slet
  6. Tænk, I har været landmænd i 30 år! Her er det, klichéen om, at tid er noget vældig relativt, ligger lige på tungen.
    Pøj pøj med at få optaget en artikel. Selvfølgelig lykkes det!

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, ja det er ikke til at forstå. Tiden er gået utrolig hurtig, jeg var på alder med vores søn og landmanden var et år ældre end datteren :-)

      Slet
  7. Hehe, det volder mange vanskeligheder, det med -t eller -ede :-) I vores brugs står der "slagterens hjemmelavet [pålæg]", og det er IKKE rigtigt!
    Pøjpøj med artiklen. Jeg håber du får den godkendt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ellen, nu skal artiklen først skrives ;-) Og det var sjovt som jeg syntes at -t lød forkert, så for det meste passer min første fornemmelse, men det er rart at blive bekræftet i det. (og ja jeg skulle også lige tjekke bekræfte og bekræftige :-)

      Slet
  8. 30. høst. Tillykke.
    Så startede I i jubelåret 1984. Godt start-år.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Farmer, ha du fandt fejlen, vi skulle have fejret det sidste år :-) For det er 30 år siden, at vi høstede første gang, men det bliver så vores 31. høst.Vi købte gård efteråret 1982, og tilsåede markerne foråret 1983, hvor vi også flyttede ind. Så det var altså efteråret 83, at vi høstede første gang :-) Men vi havde nu en dejlig aften alligevel.

      Slet