fredag, september 02, 2011

EN GOD FORNEMMELSE

Vi er vågnet op til en morgen, hvor vi ikke skal tænke på kornhøsten mere, den store mejetærsker klarede arbejdet på en dag, den sad fast en enkelt gang, men traktoren fik den fri. Aftensmaden blev serveret sent i aftes, og snakken gik livligt ved bordet, jeg nød lyden af stemmerne, mens jeg hyggede mig med et blad i stuen.

DSC04147

DSC04143

Om nogle dage går det for alvor løs med kartoffelhøsten, vi har i august måned taget kartofler op i det tempo, som der er blevet bestilt kartofler, flere gange om ugen har lastbiler hentet kartofler. Nu skal der både tages kartofler op, som lægges på lager, samtidig med at der skal sorteres kartofler og sendes af sted. Det bliver en travl periode, og vi håber inderligt, at regnen vil bestemme sig for at forlade Danmark en tid, der er stadig afgrøder på markerne rundt omkring, som gerne skulle i hus.

DSC04131

Det fylder meget, men endnu mere fylder det, at et elsket familiemedlem lige nu står midt i det kaos, en kræftdiagnose efterlader sig. Alt andet er ikke ligegyldigt, for hvis ikke vi tager livet alvorligt og bruger vores talenter på den bedst mulige måde, herunder at glædes over livets smukke sider, så tror jeg, at vi mister livets kerne, men sygdom sætter hverdagens genvordigheder i et andet perspektiv, og tanker og bønner fletter sig ind i hverdagens arbejde. I dag vil vi bruge tid på at være til stede her og hisset, en dejlig niece skal giftes, så festklæderne skal støves af, fredagens formiddagste med rundstykker sammen med vore medarbejdere er en fast tradition, og et familiebesøg er planlagt.

DSC04150

Må din dag blive med tid til at udfolde dine talenter på alle mulige måder.

13 kommentarer:

  1. Smukke høstbilleder og sikke en imponerende maskine..Meget trist med sygdom i familien, men som du skriver men skal også huske de gode ting..God fredag til dig..;)

    SvarSlet
  2. Tak Annemarie, ja den maskine kunne da få noget fra hånden, nu må jeg heller også i gang :-)
    Vi håber og tror på at den viden, man har i dag,vil hjælpe.

    SvarSlet
  3. Tak for de dejlige billeder, der mest af alt minder mig om dengang vi boede ud på landet da børnene var små, og blev meget imponerede over at der fandtes så store maskiner. Og det kan stadig imponere mig ;o) Sender god tanker til jer der nu også har sygdom i familien. Håber alt går godt - knus til jer herfra!!!

    SvarSlet
  4. Det gør mig ondt, at I har sygdom i familien. Jeg krydser fingre for det bedste.

    Det må være en kæmpe lettelse for jer, at den del af høsten er overstået. Forhåbentlig bliver der nu tid til en god weekend til jer.

    SvarSlet
  5. God weekend Lene..god arbejdslyst og jeg ønsker jeg også godt samværd med familien. Hos os trækkes vi også med sygdom hos en af de ældre i familien, men midt i det triste giver det også anledning til at huske gode stunder.

    SvarSlet
  6. Tak, fru koch, for tanker og knus. De maskiner trækker stadig folk til, men denne gang var det de voksne drenge, som lige gjorde holdt i deres biler, når de kom forbi vore marker :-)

    Tak, Susanne, for de krydsede fingre.
    Vi håber på en god weekend med tid til familien :-)

    Tak Anne :-) Hos de ældre i vores familier giver det netop anledning til at mindes de gode stunder.

    SvarSlet
  7. Sender gode tanker til den syge...det er så rigtigt, det du skriver om at bruge energien på positivt....jeg tror osse, du er god til det.
    Heldigt med høsten og god fredag.

    SvarSlet
  8. Tak Lavendel,jeg forsøger at vælge den lyse pensel :-)

    SvarSlet
  9. Så godt at kornet er i hus.

    På norsk heter det innhøstning, Lene.
    Potetinnhøstning, korninnhøstning osv.
    God helg ønskes deg herfra.

    SvarSlet
  10. Tak Elisabeth, og tak fordi du tog dig tid til at skrive svaret på mit spørgsmål her på min blog, så blev jeg lidt klogere på det norske sprog :-)

    SvarSlet
  11. Dejligt at I har fået kornet i hus. Det er trist og hårdt når kræft diagnosen rammer, men jeg har opfattelsen af at I er gode til at håndtere både sorger og glæder i jeres familie.
    Hav et dejligt bryllup og en god weekend.

    SvarSlet
  12. Det må være dejlig, at være færdig med høsten, i Kvorning mangler de en del endnu, de venter på tørvejr.Jeg vil ønske alt godt for den syge i familien og håbe i får et godt bryllup.
    God weekend

    SvarSlet
  13. Tak Inge :-)vi rykker sammen og prøver at være der for familien.

    Tak Conny :-) Der er rigtig mange, der mangler meget endnu, jeg håber for dem, at solen må skinne i mange dage.

    SvarSlet