torsdag, september 29, 2011

LIDT SLØRET

Nogle dage kan man godt føle, at der er morgendis på den indre side af hovedet. Opklaring og energi/varme lader vente på sig, men selv det slørede billede giver lovning om en god dag. Jeg har en enkelt fridag før aftenvagterne, og i dag er jeg blevet lovet, at jeg ikke skal ud og arbejde med kartofler, for vi får besøg fra Tyskland i aften. Vi har godt nok hverken tid eller overskud til gæstebud lige nu, men når en ung tysk kvinde ringer og fortæller, at hun og kæresten holder ferie i Danmark i denne uge (godt valgt), og de gerne vil besøge os, så siger man ikke nej. Den unge kvinde er på alder med vores børn, og vi mødte hende og hendes bedsteforældre på en ferie i Tyskland, da børnene var 11 – 12 år, de har efterfølgende holdt ferie hos os flere gange, men det er ved at være en del år siden. Vores tysk er rusten, men de unge menensker taler heldigvis engelsk, for ellers kan sådan en aften godt blive lang ;-) Især når jeg ved, hvor træt landmanden efterhånden er, det bliver vist mig, der skal holde samtalen i gang.

Jeg skriver indkøbsliste, planlægger mad, bager boller til folkehold og kan godt mærke, at der vist skal en gåtur til for at få morgendisen fjernet fra hjernen.

DSC04380

Jeg ser frem til min ferie på mandag, og som en korkollega tørt konstaterede, du skal nok ikke ud og rejse. Nej men man må godt drømme ;-) God hverdagstorsdag til dig.

10 kommentarer:

  1. Det er dejligt med gæstebud, timeingen er bare sommetider helt håbløs, men når først de unge mennesker sidder der, så er det jo skønt at de gider komme og hilse på, og så kan man godt fortrænge træthed og tåge.. :-)
    Du må have en dejlig dag Lene

    SvarSlet
  2. Godt jeg ikke skal tale tysk, men håndværkeren er heldigvis god til det (fra han arbejdede dernede), så det kunne nok fungere :) men engelsk er jo også ok, det kan vi jo allesammen lige godt :)
    Disen er jeg sikker på nok skal lette - udenfor er solen ved at stikke hovedet frem, og det hjælper nok også på den indvendige dis.
    God fornøjelse med alle dine pligter - og ferie det bliver da godt :)

    SvarSlet
  3. Håber din indre tåge er lettet sammen med den ude over mosen.
    Her er den blevet afløst af det fineste sprøde solskin.
    Jeg håber det også smitter af på min inderside;)
    Gute abend

    SvarSlet
  4. Tak Inge, jeg tror du får ret :-)

    Tak Helle, ferie bliver så godt, så kan jeg koncentrere mig om et sted :-) Landmanden har også arbejdet i Tyskland i sine unge dage,og jeg er nysproglig student, men de sidste par år har vi ikke haft brug for at tale tysk. Da vi havde pigen og morforældrene på ferie i 14 dage, fik vi snakket tysk, men vi kunne ikke finde ud af at sige, at en uge måske nok var rigeligt at invitere sig selv på ferie hos andre mennesker og ikke 14 dage som det pludselig blev til ;-)

    Danke Schön Hanne, solen er ikke helt brændt igennem skyerne, men jeg tripper for en gåtur, men skal sidde vagt og varsko når en lastbil dukker op ;-)

    SvarSlet
  5. Mon ikke disen letter i løbet af dagen og det skal nok blive hyggeligt med besøg i aften...En god torsdag til dig...;D Flot billede..

    SvarSlet
  6. Jeg kender godt det med at man kan blive lidt småstresset over at der kommer gæster år man egentlig har andre planer, men når gæsterne først er der er det jo dejligt.

    Smukt billed i øvrigt.

    SvarSlet
  7. Tak Annemarie, det er en god dag allerede :-)

    Tak Marina, og når først vi er bænket ved bordet går det hele jo nok. Det er mest den kære landmand jeg er bekymret for ;-)

    SvarSlet
  8. Ja - lige præcis hverdagstorsdag. Det har været en fin en af slagsen, men nu kan jeg mærke, at disen er ved at lande på indersiden af hovedet igen. Er der mon også noget, der hedder mentalt aftendis??? jeg håber, at I får en dejlig aften med gæsterne fra syden.

    SvarSlet
  9. Hvor hyggeligt med gæster fra Tyskland! Og dejligt med ferie hjemme!

    SvarSlet
  10. Tak Susanne, vi havde en dejlig aften, men hold da op, som jeg var træt bagefter, der var ingen problemer med at falde i søvn ;-)

    Charlotte, det blev rigtig hyggeligt og jeg glæder mig til ferien :-)

    SvarSlet