fredag, september 16, 2011

HIMMELSK #50

I dag skifter jeg dagvagterne ud med aftenvagterne, det betyder, at dagen ikke starter så tidligt. Så mens jeg sætter vand over til te, kan jeg se, at landmanden og jeg også har skiftet, i dag er han først oppe. Der er travlhed og lange arbejdsdage. Når medarbejderne går hjem, arbejder landmanden videre, så alt er klar, når de møder næste morgen. I går måtte landmanden holde med arbejdet, så vi lige nåede ind til valgstedet før lukketid. Nu er han så stået tidligt op for at flytte indlagringsgrejet, inden medarbejderne kommer. Han er gået over på det, jeg kalder duraceltempo, han bliver bare ved og ved,  han arbejder og sover, søndagen bruges til at restituere sig og få de ting gjort, han ikke når de 6 hverdage. Tempoet bliver skruet op, han nærmest løber over gårdspladsen, når han skal fra det ene sted til det andet

DSC04313

MEN der er tørvejr, og det er himmelsk.

DSC04317

Må din fredag være dig imødekommende. Du kan se andre bud på himmelbilleder her

15 kommentarer:

  1. Der er godt nok fart over feltet i det øverste billede Lene.. Vi er vågnet i Sverige til den smukkeste klare blå himmel..
    Du må have en dejlig dag og god vagt senere.

    SvarSlet
  2. Tak Inge, eller også er det fordi der var for mørkt til at fotografere uden blitz ;-)
    Himlen har også her en skøn blå farve, og nu er solen ved at kigge frem. En god svensk dag til jer :-)

    SvarSlet
  3. Puha, håber han når det han skal..En dejlig dag til dig og god vagt..;D

    SvarSlet
  4. Godt at dere har fint vær til potetopptakingen. Det trenges. Her ahr det også vært bra nesten hels uka. Men til søndagen er det meldt regnvær igjen.
    Nydelgi himmelbilde. Herlig emd fullmåne.
    Håper du får noen gode jobbvakter i helgen :)
    Her er det også jobbhelg

    SvarSlet
  5. Väl fångat!
    Du vet att i kväll startar ny omgång av Fotoutmaningen för alla hos mig ;)

    SvarSlet
  6. Her er både fart og stillhet i dette supre bidraget

    SvarSlet
  7. Tak Annemarie :-)

    God vagt til dig, Astrid og tak :-)

    Tak 4U2 og velkommen her :-)

    Tak TorAa, sådan var netop morgenstunden :-)

    SvarSlet
  8. Det er noe trygt med disse mennesker som er i gang mens vi andre såvidt har tenkt på morgenkaffen.
    Herlig skumringsbilder!
    Ønsker deg en fin helg!

    SvarSlet
  9. Flotte himmelske billeder. Din landmand må virkelig trænge til at slappe af om søndagen med det tempo. God weekend til jer.

    SvarSlet
  10. Tak i lige måde Mariane, og normalt er jeg kommer på arbejde, når landmændene starter herhjemme, men jeg nyder at være en del af morgenstarten her :-)

    Tak Sigrid :-)

    Tak i lige måde Anette, jeg håber han kan slappe af i morgen :-)

    SvarSlet
  11. Ingenting er så deilig med tørre veier og koste avgårde..

    Siden du er med på Himmelsk # 50, så er du også med i trekningen av tre fotogaver fra Nfoto!! (Premiene kan du lese om inne hos meg.) Jeg trekker de tre heldige vinnerne neste torsdag. Takk for denne ukes bidrag og lykke til :)

    SvarSlet
  12. Selv tak Petunia, tørvejr er sagen lige for tiden :-)

    SvarSlet
  13. Travle dager for landmanden,
    men godt dere har hatt tørt vær - det er mer enn vi har hatt på mine kanter :)

    SvarSlet
  14. Melusine, vi har været heldige i Nordjylland i vores område, for mange andre steder i Danmark er det som hos jer :-)

    SvarSlet