fredag, september 09, 2011

FREDAGSFORNØJELSE

Det driller derude, og oven i købet holder firmaer så ikke de aftaler, de har lovet. Så er det godt, at jeg, i erkendelsen af at det her er et efterår med mange forhindringer, ikke har planlagt andet  i morgen end at kunne stå til rådighed for landbruget. Så forhåbentlig skal jeg sortere kartofler i morgen, mens en medarbejder henter ekstra hjul til vognene. Vejrudsigten lover mere regn på søndag, så landmanden tør ikke vente til mandag med at tage kartofler op i et fugtigt område, det betyder så, at vi ikke når at blive færdig lørdag med sortering af de kartofler, der skal af sted på mandag. Resten af sorteringen snupper landmanden og jeg søndag, efter jeg har sunget med mit kor til høstgudstjeneste. Det var fredagens planlægning, men det kan ændre sig mange gange, inden weekenden er over. Jeg er ved at lære det – uforudsigeligheden.

Det var en rigtig beslutning, da jeg gav mig selv lov til at læse her i eftermiddag :-)

DSC04246

7 kommentarer:

  1. Håber du kan fylde "standby-tiden" med velbehagelige fornøjelser, sådan ala sofa, litteratur og en lille lur;))
    Hvor er høstanemonerne smukke.
    Mine vil ikke rigtig ryste op med andet end blade i år.

    SvarSlet
  2. Man skal vist kunne trives med uforudsigeligheden når man er landmandskone, og det gælder om at fylde ventetiden ud med noget godt, og glæde sig over det der sker og ikke kan være anderledes.. og det tror jeg du er rigtig god til Lene.
    I må have en rigtig god weekend.

    SvarSlet
  3. God weekend med uforudsigeligt indhold.

    SvarSlet
  4. Hanne, jeg skal nok få udfyldt tiden, jeg har vældigt fortrængt haven de sidste dage ;-)

    Tak Inge, i dag var jeg ikke god til det, så det her indlæg skulle minde mig om at nyde livet som det er og ikke som jeg gerne vil ha det :-)

    Tak Eva :-)

    SvarSlet
  5. Desværre går det jo ikke altid som man regner med, men godt at I kan være fleksible, det er man vist nødt til at være som landmand og vores danske omskiftlige vejr..og leverandører..;D..god weekend..

    SvarSlet
  6. Tak i lige måde Annemarie, fleksibilitet er en nødvendighed som landmand :-)

    SvarSlet
  7. Nydelig høstanemoner!

    SvarSlet