søndag, september 04, 2011

SIKKEN FEST

Vi har været til bryllup og hvilket bryllup.

For det første så kan det jo ikke passe, at de små fætre og kusiner, som hyggede sig sammen til alle familiefesterne og som så op til store fætre og kusiner, nu er kommet i bryllupsalderen. Jeg mener, mine egne to er jo blandt den flok, og det var jo da lige i går, de rendte rundt til børnefødselsdage og klædte sig ud.

DSC04221

For det andet var vi 100 mennesker forsamlet på en efterskole, 80 af os overnattede der og spiste morgenmad sammen. Det var så hyggeligt. Der var et par af de store kusiner med, og de må erkende, lige som vi andre har måttet, at nu hvor de er på vej til de 40, så  tæller de ikke med blandt de unge ;-) Måske nok blandt deres yngre kusiner, men ikke blandt deres unge kolleger. Begge havde deres børn med og hvad sker der lige her? De var babyer, sidst jeg så efter, og nu er de ældste 9 og 10. Stop lige tiden!

DSC04192

DSC04205

 

 

 

 

 

For det tredje har jeg en SKØN svigerfamilie med mange talenter, så i går gik landmandens niece ind i kirken sammen med sin far akkompagneret af sin lillesøsters smukke sang (er operasangerstuderende) og hendes kærestes trompetspil ( og ja det er lillesøsterens kæreste, så skal der vel stå hendes og ikke sin). Vores børn sang sammen med 4 andre kusiner og fætre til festen. Andre holdt taler, flere sang, osv. Vi grinte, vi spiste, vi hyggede os, vi nød at være med til at fejre et smukt ungt par, ikke blot smukke udenpå, men endnu smukkere indvendig.

DSC04176

DSC04154

 

 

 

 

 

For det fjerde var det noget særligt at være til bryllup midt i Århus by med jazztelt lige ved siden af kirken, og en reception som foregik i Guds skønne vejr omgivet af billarm og jazzmusik. Det unge brudepar blev inviteret ind i jazzteltet og dansede brudevals derinde, herligt.

DSC04170

Vi kørte ind omkring min far på vejen hjem og tog ham med op til en lille miniferie med en overnatning. Landmanden plukkede gode æbler hos min far, jeg har købt fløde, vi skal hygge os med en god æblekage i aften, mens vi slapper af, for det kan godt være, at jeg synes, det lige var i går, at jeg var ung med små børn, men min krop mener noget andet i dag efter 5 timers søvn.

21 kommentarer:

  1. Det ligner sådan en fest, man kan leve højt på længe. Så man man tage regningen for kun at sove 5 timer i stiv arm :-)

    SvarSlet
  2. Wow en fantastisk fest I har været til, og skønt at se billeder af dine.. øhhh jeres smukke unge mennesker.. :-)

    SvarSlet
  3. Kun fem timers søvn er for lidt, men en god fest kan opveje meget.
    'Hendes' var helt rigtigt ;o)
    ... og hvor var det dejligt at se dine børn med en masse års mellemrum. Selv om der selvfølgelig kun er gået et øjeblik mellem de to billeder. Man kan kun lige nå at vende ryggen til et sekund, og så er der pludselig gået flere år. Vi har vist udvekslet ord om Benny Andersens digt før, har vi ikke?

    SvarSlet
  4. Susanne, det kan vi og så må vi bare tidligt i seng i aften :-)

    Inge, det var det og ja det er jo også landmandens børn ;-)

    Ellen, du var i mine tanker, tak for tilbagemeldingen ;-)
    Jeg må ha fundet det digt, for du har vist nævnt det før :-) Vende ryggen til et sekund, sikke en herlig formulering

    SvarSlet
  5. Sikken fest
    Sikken dejlig beskrivelse
    Sikke dejlige billeder af dine smukke unge mennesker.
    God søndag aften med æbleguf og tidlig putning ;))

    SvarSlet
  6. Tak Hanne, og som du kan se, så kan jeg ikke snøvle mig i seng ;-)

    SvarSlet
  7. Hvor ser dine børn dejlige ud - både som store og små!
    Og sikke en dejlig fest.
    Jeg synes, jeg kan genkende Pauls kirke i Århus. Der er også jazztelt udenfor i de her dage.
    Smukke rammer, I har haft.

    SvarSlet
  8. Tak Betty, og du har fuldstændig ret, det er Sct. Pauls kirke :-)

    SvarSlet
  9. Det lyder som en skøn dag, der fylder godt op i sækken med gode minder.
    Sikke du da kan med "hendes og sin" :) -gad nok vide, hvornår det bliver ændret i dansk retskrivning, fordi ingen kan finde ud af det. Det er jo nok den vej det går.

    God mandag med trætte lemmer:)

    SvarSlet
  10. Det lyder som en dejlig weekend med masser af skønne indslag.
    Selv har jeg tilbrag min efter cirka samme opskrift :)

    SvarSlet
  11. Smukke børn !
    Og hvilken fest :-)

    SvarSlet
  12. Dejligt billede af dine børn :-)
    Og sikke en skønt fest - en af dem, som er gode at have med i erindringen. Ak ja...tiden går, og vi går med. :-) Knus.

    SvarSlet
  13. Kønne børn du har, og sikke en fest I har været til...Kagen ser lækker ud...Næeh men er ikke 25 mere, det kan godt mærkes dagen efter...;D En god dag til dig..

    SvarSlet
  14. Ak ja - det er på børnene man kan se, man selv bliver ældre. Det tænker jeg ofte efterhånden...Skønt med dejlige familiefester, jeg har heldigvis også giftet mig ind i en familie, der holder af fester. :-)

    SvarSlet
  15. Tak Eva og det er jo dig, der har givet mig en rettesnor mht sin og hendes, det er så godt :-)

    Pernille, ja jeg læste godt over hos dig, at I også har haft en skøn weekend :-)

    Tak Miri :-) det var i sandhed en fest.

    Tak Johanne, vi går med, og gerne hele vejen :-)

    Tak Annemarie, det hjælper med lidt søvn og frisk luft :-)

    Pollyanna, jeg forstår hvofor min far altid sagde det med at kunne se på sine børn at man er blevet ældre :-)

    SvarSlet
  16. Hvor spændende at få sat ansigt (og krop) på dine børn. Dem kan I da godt være tilfredse med ;-)

    SvarSlet
  17. Sikke nogle dejlige billeder, Lene - det er en fest, man kan leve højt på længe :-)

    SvarSlet
  18. Tak Conny, det er vi også :-)

    Tak madame,sådan en fest giver grobund for glæde i lang tid :-)

    SvarSlet
  19. Nej hold nu op - jeg var jo lige i nærheden og kunne have mødt dig og ikke mindst de smukke unge mennesker! Men jeg havde taget "mine egne" med så det kunne da være blevet noget af et træf!!!Dejligt billede af dine børn både som små og ikke mindst store! Knus herfra :)

    SvarSlet
  20. Tak fru koch, det kunne ha været sjovt at have mødt hinanden midt i Århus :-)

    SvarSlet
  21. For et herlig blogginnlegg Lene, og for noen herlige voksne barn du har!!

    SvarSlet