fredag, september 30, 2011

HIMLEN RUNDT OM HJØRNET

I dag er det fredag og dagen for fotoleg med himmelbilleder. Når jeg tager smukke himmelbilleder, kan jeg ikke lade være at sætte dem på bloggen med det samme, så derfor kan jeg ikke bruge det her billede eller det her.

Der er helt stille udenfor, arbejdsdagen er i fuld sving, men da de lægger kartofler ind på den anden gård, så er der ingen aktivitet udenfor mit køkkenvindue. Hundene halvdøser nede på bryggersgulvet, jeg rydder op efter aftenens gæstebud, som blev rigtig hyggelig, om end det var et træt landmandsægtepar, der tog mod, og som gik ud på hver sin sofa som et lys minuttet efter, at det unge par var kørt.

Nå det var det der himmelbillede, jeg kom fra. Jeg tager det store kamera og går udenfor. Havens rønnebærtræer lyser op, mens himlens lys putter sig bag skyer og dis. Luften er dejlig kølig og frisker op på en dagen-derpå-træthed.

DSC04394

Lyset på kartoffelhusets gavl giver mere lys end himlen. Der er jord og mudder overalt, hvilket både mine sko, min cykel og min bil bærer præg af. Hvorfor gøre dem rene, når de med det samme bliver snavsede igen.

DSC04400

Rundt om hjørnet ved maskinhuset kan man knap se, at kartoffelmarken er tømt for kartofler. Man kan måske sige, at himlen er kravlet helt ned til jorden med sine skyer.

DSC04396

Jeg går ind og venter på, at den blå himmel pludselig dukker op rundt om hjørnet.

DSC04401

Og nu kommer det sværeste, for jeg skal vælge et billede som link til dette indlæg. Hvilket ville du vælge?

16 kommentarer:

  1. Jeg er vild med det med den tomme kartoffelmark.
    Rigtig dejlig lidt søvnig solskinsfredag ;)))

    SvarSlet
  2. Tak i lige måde Hanne, vi tager en langsom starter :-) Og jeg valgte det med kartoffelhuset, men var meget i tvivl.

    SvarSlet
  3. Godmorgen til en dejlig blå himmel dag, uanset hvilket du vælger er det gode billeder på hver sin måde. :-)

    SvarSlet
  4. tak Inge og god morgen til dig også, her er der ingen tegn på blå himmel, men den kommer nok :-)

    SvarSlet
  5. Tak Mary-Anne og velkommen her :-)

    SvarSlet
  6. Heldigt at I kunne holde jer vågen under besøget ;)
    Jeg kan ikke vælge, de er så forskellige og fortæller hver sin historie :)
    God fredag.

    SvarSlet
  7. Tak i lige måde Helle, vi snakkede så meget, både tysk, engelsk og dansk, så det holdt os vågne :-)

    SvarSlet
  8. Jeg ville vælge det billede med de fire sten i forgrunden. Det har en mystik over sig - kan både være en romantisk mystik men også en farlig - Dukker der pludselig en trold op af tågen - kommer der pludselig et solstrejf - Jeg forstår at himlen også lægger sig tilrette. Den kan også blive træt.

    Meget flot serie af billeder der viser stemning og historie

    :)

    SvarSlet
  9. Flotte billeder med disen ;) God weekend.

    SvarSlet
  10. Me too - det næstsidste billede :-)

    SvarSlet
  11. Ja, ja - det næstsidste - mystik i tågen:-)

    SvarSlet
  12. Jeg ville tage nr. 1 for sådan kan himlen også tage sig ud...ingen flotte solstråler, gråt i gråt, men alligevel fantastisk. God weekend ;-)

    SvarSlet
  13. Tak Mariane, himlen kan nemlig også blive træt :-)

    Tak i lige måde Anette :-)

    Ellen, I er svært enige :-)

    Charlotte, efterhånden giver jeg jer vist ret ;-)

    Tak i lige Rav og Krat, og himlen kan nemlig også se sådan ud :-)

    SvarSlet
  14. Ja, ikke sant, det er vanskelig å spare de gode bildene til en utfordring. ;)
    Men ellers så er det jo riktig lekkert det nederste tåkebildet.

    SvarSlet
  15. Tak Marianne, ja jeg kan ikke gemme dem :-)

    SvarSlet