torsdag, september 22, 2011

VAND OG VARME

er vi afhængige af. Jorden kan ikke give os føden, hvis ikke vand og varme er til stede. På lørdag skal vi have besøg af 30 – 40 minikonfirmander, vi har sponseret et par lange kartoffelrækker, de giver deres arbejdskraft, kartoflerne skal tages op med hænderne og pakkes; og så sælger de kartoflerne til familie og venner ved den efterfølgende høstgudstjeneste.

Pengene går til Afrika, og i går, da jeg skulle aftale de sidste detaljer med sognemedhjælperen, som er min gamle FDFkollega, funderede hun over denne situation; i Afrika er der så tørt, at der ikke kan gro noget, her står der gode afgrøder, men regnen gør sit til at forhindre os i at få det i hus. Naturens stærke kræfter er i den grad på spil rundt om i verdenen, men på hver sin måde.

Solen skinner dejligt her fra morgenstunden, gåturen foregår på mudrede veje, om end landmanden i går forsøgte at skrabe dem, når han nu ikke kunne tage kartofler op. I dag tager de kartofler op på fuld kraft, og jeg er netop blevet bestilt til at hjælpe.

Ha en god dag.

P1020371

8 kommentarer:

  1. Det er vannvittig vått her også.

    På min skogstur i går ble jeg skikkelig sølete og våt på joggeskoa. Burde heller tatt på meg gummistøvler. Men det er ikke så godt å gå i.

    SvarSlet
  2. Elisabeth, jeg kan godt forestille mig at skoven er utrolig våd, jeg er heller ikke god til at gå i gummistøvler :-)

    SvarSlet
  3. God arbejdslyst! Jeg kører i Skovhuset - og tager støvler med!

    SvarSlet
  4. Tak i lige måde, Charlotte, åh hvor jeg godt gad at være med, også i gummistøvler :-) Gir du et praj om næste retræte?

    SvarSlet
  5. God arbejdslyst Lene, dejligt at I lader de unge komme ud på marken og hjælpe med at skaffe penge til nødlidende andre steder i verden. :-)
    Hav en god weekend

    SvarSlet
  6. Tak i lige måde Inge, jeg håber på godt vejr til både dig og mig :-)

    SvarSlet
  7. Det var da en smart måde de unge kan tjene penge på til et godt formål og fint at i lægger rækker til..;D

    SvarSlet
  8. Annemarie, jeg er noget spændt på hvordan det går, de går jo kun i 3. klasse :-)

    SvarSlet