onsdag, september 07, 2011

I MORGEN

skal jeg ikke fryse, når jeg står op. Vi har syntes, det var for tidligt at tænde for stokerfyret og har ladet brændeovnen sørge for varme til de kølige aftener, men nu synes landmanden ikke, han vil se på en halvfrysende kvinde mere. Jeg kan ganske enkelt ikke få varmen i dag, nu har jeg taget en lur under mit dejlige tæppe, men lige lidt hjælper det, jeg må vist hellere finde en trøje frem.

P1020334

P1020335

 

 

 

 

 

 

Vejret vil vi slet ikke tale om, nu vil jeg glæde mig til et par timer med sang.

13 kommentarer:

  1. Det bør være en menneskeret at kunne holde varmen.. :-) Vi har haft tændt op i brændeovnen et par gange, men vi har jo også fjernvarme der holder en minimustemperatur.. :-) God sangaften.

    SvarSlet
  2. Hvor er du heldig. Her har vi også stokerfyr og manden holder (indtil videre) fast i, at det ikke skal tændes før 1 oktober. Men mon ikke også han bliver træt af at bære brænde til div. brændeovne:)
    Jeg glæder mig til jævn varme i hele huset igen!

    SvarSlet
  3. Koselig med fyr i ovn.
    Har nesten maken ovn her hjemme. Har fyrt i den 2 ganger allerede denne høsten.

    SvarSlet
  4. Du er heldig med din søde mand. Jeg har ikke tændt for nogen form for varme endnu men savner det heller ikke fordi jeg har gang i brændeovnen der er stor og god. I dag har jeg også haft tændt op oven på og så holder hele huset en god varme.

    SvarSlet
  5. Halmfyret er altid igang her, for vores grise og kyllinger bruger varme det meste af året. Og tro mig, jeg har lusket gulvvarmen igang på de gulve hvor der er klinker. Det er nu skønt at få varmet fødderne når man skal i bad om morgenen inden arbejdsdagen kalder;o)
    Håber du har fået varmen nu, den kan være længe om at komme igen, hvis man er belevt godt og grundig kold. Kh Betina

    SvarSlet
  6. Jeg har lige taget uldne sokker på.
    En strandtur med bare fødder i gummistøvler, resulterede i gruselig kolde tæer.
    Vi har desværre ingen brændeovn.
    Men som kæresten siger:"Hva´ska´vi med brændeovn, vi fyrer jo med stearinlys" :0
    God sangaften.

    SvarSlet
  7. Tak Inge, ja den minimumstemperatur kunne jeg godt bruge, især om morgenen ;-)

    Oline, jeg føler med dig :-) Vi har så kun en brændeovn, og den er ikke på badeværelset om morgenen ;-)

    Elisabeth, vi har haft gang i den hver aften de sidste mange dage :-)

    Marina, det lyder hyggeligt med flere ovne, måske skulle jeg eksperimentere med natbrænderi, så jeg har lune rum om morgenen :-)

    Betina, jeg glæder mig til gulvvarmen ;-)Jeg sang mig til varmen.

    Tak Hanne, uha bare fødder i gummistøvler, håber du snart har fået varmen :-)

    SvarSlet
  8. Uha ja, det er lidt tidligt med efterår og fyr i kedlerne. Her er gulvvarme i hele huset + en brændeovn, som vi ikke havde tændt sidste år, selvom det frøs 10 grader. - Men sang er godt:-)

    SvarSlet
  9. Uf ja det er blevet koldt, og de er ikke begyndt at fyre endnu her hvor jeg bor, så det er lidt køligt morgen og aften...Glæder mig til der kommer lidt varme på igen, hader at have kolde tæer..;D

    SvarSlet
  10. Nej, man skal ikke fryse i eget hjem !Håber du fik varmen :-)

    SvarSlet
  11. Det er også tidligt at skulle fyre!
    Vi bor i et midterrækkehus, så det er slet ikke nødvendigt hos os endnu - men vi har ikke terrassedøren helt åben hele tiden mere ;-)
    Men (schhhyy)... vi har gulvvarme på hele året på badeværelset. Jeg HADER at træde ud på et koldt gulv om morgenen. Hele året.

    Jeg håber du har vået varmen nu.

    Det var et meget interessant indlæg om hjernens reaktioner på apopleksi. Sådan noget som at bruge kammen som tandbørste og de andre ting, du nævner er noget, man næsten ikke kan forholde sig til som 'normal' (læs: ikke sygdomsramt).

    SvarSlet
  12. Jeg håber, at du har fået varmen. Vi fristes til at tænde for varmen ind i mellem, men har indtil nu ladet være. Hvis man kigger ud af vinduet og ser regn og rusk, så bliver fristelsen endnu større ☺.

    Tak for et utrolig interessant indlæg om hjernens arbejde. Heldigvis har jeg meget lidt kendskab til området, men hvor er det interessant at læse om hos dig.
    En god aften til jer.

    SvarSlet
  13. Charlotte, sang gav varmen og gulvvarmen er på i dag :-)

    Annemarie, mine fødder har fået strømper på i dag :-)

    Miri, jeg fik varmen :-)

    Ellen, hos os er det enten eller, stokerfyret kan ikke brænde ordentlig når det kun er gulvvarme, den skal levere :-)
    Det er osgå først nu, at jeg ser hvor kompliceret vore hjerne arbejder og hvor mange symptomer en syg hjerne kan give.

    Tak i lige måde Anette, jeg har fået varmen :-)

    SvarSlet