søndag, september 18, 2011

LIGESTILLING?

Nordjyske Stiftstidende kundgør, at vi nu er tættere på ligestilling i dagens avis:

“39,1 % af kvinderne i det nye folketing er kvinder. Det er to procentpoint flere end i det gamle”

Det lyder godt, jeg ser frem til den dag, hvor 100 % af kvinderne er kvinder.

Ha en god søndag, her er landmanden stukket af fra morgenbordet, som var programmeret til afslapning og avislæsning, han kom til at se på radarbillederne; om lidt regner det, så nu slår han græs. Jeg skal have sidste aftenvagt i dag og snupper lige lidt mere avislæsning, man bliver så klog, siges det ;-)

P1010756

18 kommentarer:

  1. Hver gang vi griner forlænger vi vores levetid.....og jeg griner nu rigtig meget.......så jeg håber at leve længe nok til at opleve dagen hvor 100 % af kvinderne er kvinder ;0)

    Tak for den du

    knus Dorthe

    SvarSlet
  2. Man kan kun håbe, at det sker snart ;-)

    Rigtig god arbejdslyst, Lene. Her skal der også arbejdes lidt, men det går an :-)

    SvarSlet
  3. Måske et udtryk for at, man skal have "balls" for at begå sig i politik(Pardon my French!) :-)

    SvarSlet
  4. Selv tak Dorthe :-) Latter forlænger livet og giver livskvalitet, vi skal nok nå det :-)

    Tak Liselotte, jeg håber det, og nu vil jeg kigge på alle mine kvindelige kolleger, gad vide hvem der er mand ;-)
    God arbejdslyst til jer

    Pollyanna, det er da det! tak :-)

    SvarSlet
  5. Vi er blevet snydt for søndagsavisen i dag, så jeg må finde noget andet at kloge mig med;))
    Fortsat go´søndag

    SvarSlet
  6. Griiiin...tænker at mine kvindelige kollegaer måske slet ikke er kvinder....(endnu)

    SvarSlet
  7. Åh ja :-D
    Tak for dine kvikke øjne, og at du delte med os.

    SvarSlet
  8. Tak i lige måde Hanne, man må da ikke blive snydt for søndagsavisen ;-) men du har helt sikkert noget i hulen, der er meget bedre :-)

    :-) Anne, den samme tanke har jeg også ;-)

    Selv tak Sigrid, jeg måtte lige tjekke to gange , om jeg læste rigtigt :-)

    SvarSlet
  9. Hi, hi......
    Men man kunne jo godt lege lidt med tanken om et Folketing udelukkende med kvinder. Det ville garanteret gøre en forskel.

    SvarSlet
  10. Haaahaha :-D
    Jeg kan nu godt blive lidt bekymret over, hvad de 60,9 % kvinder mon så er???

    SvarSlet
  11. :-) Eva, mon ikke sådan et folketing ville være lige så dårligt som et med kun mænd? :-)

    Ellen, se det spekulerer jeg også på, og jeg fandt ikke svaret i dagens avis :-)

    SvarSlet
  12. Jeg var på vagt i aftes på mit "gamle" arbejde, (med lutter kvinder, tror jeg da..)efter næsten 5 års pause, det gik fint, selvfølgelig var der nye tiltag, men at ta' imod patienter og observere er nu meget af det samme.
    Go' vagt til dig. :)

    SvarSlet
  13. Hahahaaaaa ja det bliver en festdag, når vi alle 100% er kvinder... :-D

    SvarSlet
  14. Tak - det var dagen kommentar!
    Det er ikke let at holde styr på x og y kromosomerne. Kunne du maile mig din adresse, så vil jeg sende dig et program for Qvindfolk d. 29.
    oktober. Vi havde en dejlig dag i går, og jeg annoncerede dit besøg næste gang! Glæder mig.

    SvarSlet
  15. He he - det er sgi da ligestilling der goer noget!

    SvarSlet
  16. For søren da det er godt nok ligestilling der vil noget ;)

    SvarSlet
  17. Tak Jette, dejligt at høre at din vagt gik godt :-)

    Inge, det skal fejres :-)

    Selv tak Charlotte, jeg sender mail og jeg er ved at få sommerfugle i maven ;-)

    Tina, lige nøjagtig :-)

    Helle, og jeg undrer mig stadig over hvem der ikke er kvinde ;-)

    SvarSlet
  18. Tusind, tusind tak.. jeg griner bare videre :)

    SvarSlet