søndag, september 11, 2011

SØNDAG MORGEN

Udenfor har det regnet, jeg kan lige skimte regnmåleren fra køkkenet, og hvis landmanden har tømt den efter sidste regnbyge, så har vi fået en del, jeg håber, han glemte at tømme den (det havde han så ikke, 12 mm , suk).

Indenfor er der lunt, jeg nyder at stokerfyret giver mig varme under fødderne på badeværelset og tager den snert af kulde, der var i alle rum. Mens jeg dækker morgenbord, nyder jeg tingene jeg sætter på bordet.

DSC04271

Æggebægrene, som min mormor kom med fyldt med påskeæg, er de sidste to fra det sæt, mine morforældre fik i bryllupsgave. Æggevarmerne, som min yngste lillesøster lavede til mig, da hun var omkring de 12 år. De polske kopper, som vi fik af mine forældre, efter de havde fulgt i Luthers fodspor.

DSC04272

DSC04273

 

 

 

 

 

Salt og peber fårene, som jeg fik fra en blogger i en påskegladgave. Lysestagerne og tekanden, som alle er købt for gavepenge fra min mor og far.

DSC04269

Lige om lidt er det tid til kirkegang, mit kor skal synge til høstgudstjeneste i Torslev Kirke. Det er så desværre den eneste gang, vi er hyret i år. Ingen julekoncerter eller andet er på tapetet, vi krydser fingre for, at noget dukker op. Det er sjovt at synge, det er også sjovt at synge for andre.

Ha en god søndag

12 kommentarer:

  1. Var lige ved at få kaffen galt i halsen...troede det var mit indlæg og at jeg havde fået sat et forkert foto ppå...har helt de samme krus :-)
    rigtig god søndag!

    SvarSlet
  2. Et morgenbord fyldt med minder og glæder.
    På nær det med regnen..
    Og koncerterne..

    SvarSlet
  3. Her har himmel og jord stået i et i nat med regn og lyn og torden - siges det. Jeg sov fra det hele :-) God søndag!

    SvarSlet
  4. Åh så hyggeligt, Lene. Jeg elsker, at du omfatter så mange ting med stor kærlighed.

    God fornøjelse med sangen og så er I da velkomne til at give julekoncert i mit køkken, hvis... ;-)

    SvarSlet
  5. God søndag morgen.
    Den må ha været god med så smukt et morgenbord.
    Jeg tusser rundt og tørre regn af havemøblerne, håber på solskin resten af dagen.
    Jeg får det dejligste damebesøg og dem må solen gerne skinne på.

    SvarSlet
  6. God-søndag-morgenbord :)

    For en ægte polsk-koppe-samler som mig, er der stor glæde, når jeg ser dem hos andre. De bedste kopper at drikke af!

    Jeg håber, I havde fornøjelse af sangen, for det er nu dejligt, når man deler ud af det, man har øvet på.

    SvarSlet
  7. Jeg gad god sidde med, ved det morgenbord :-) Håber du får en dejlig søndag.

    SvarSlet
  8. Tak Lavendel, håber du har fået hostet af :-) Jeg er vild med de krus.

    Miri, glæden ved at synge er der, og vi er jo ikke afhængige af at skulle tjene penge, men det er bare sjovere at synge for andre :-)

    Tak Pollyanna, det sagde nogen fra koret også at det gjorde her, vi sov fra det :-)

    Tak Liselotte, det kunne ellers være hyggeligt, vi er over 30 personer :-)

    Tak Hanne, her skinner solen lystig, så jeg håber den også gør det hos jer :-)

    Tak Eva, vi nød sangen og gudstjenesten, og en skønne dag skal jeg have fundet dit link til en polsk-kopper-butik her i Danmark :-)

    Tak Therese, det kunne også være hyggeligt med besøg af spunken og mor :-)

    SvarSlet
  9. polske krus kan købes her
    http://www.keramikladen.dk/default.asp

    SvarSlet
  10. kære anonym, tak, her er jo alt hvad hjertet begærer :-)

    SvarSlet
  11. Dejligt at have og bruge ting der er fyldt med gode minder.. Håber I får lov at synge flere steder, hvad med plejehjem, de vil da ofte gerne have besøg udefra.

    SvarSlet
  12. Inge, riget fattes penge, og vi gør det ikke gratis,vi har en korleder og pianist, som skal betales :-) men vi har et plejehjem hvor vi tager ud og synger.

    SvarSlet