fredag, september 23, 2011

HIMMELSK # 51 eller en humørkur

Kender du det?

Man vågner op lys i sindet, og vejret udenfor understøtter denne stemning hele dagen. Andre dage gør det lyse sind, at man ikke “ser”, at vejret ikke er så lyst, man ser kun de gode sider ved dagen. Så er der de andre dage, dem hvor man vågner med et mørkt sind, og vejret udenfor glimrende understøtter stemningen. Man tager sig sammen, man er jo voksen, man gentager igen og igen; se på de lyse sider, alt imens man allerhelst vil blive som et lille barn, der putter sig i mors favn.

P1020381

Jeg har to kure mod det. Den ene er at tage på arbejde og grine sammen med mine kolleger, men jeg har fridag i dag, så den er udelukket. De ville nok kigge lidt, hvis jeg kom anstigende i mit beskidte kartoffeltøj og forlangte et grin :-) Den anden kur er at tage de røde travesko på og gå en lang tur. Den skal være så lang, at al ævl og kævl når at fordufte, mens den friske luft breder sig i hele kroppen inklusive hjernen.

P1020385

Min krop er glad, min hjerne er lettet, den har genfundet  det lyse fokus. Og lige nu øjner jeg en minimal chance for, at jeg alligevel måske kan være sammen med mine kolleger i aften til hyggeligt samvær. Vi får se, og ellers så har jeg ferie om 1½ uge, hvor mine kolleger kommer ud til aftenhygge hos mig. Det gik godt med kartoffeloptagningen i går, og det kører også godt i dag, om lidt er jeg bestilt til at hjælpe. Må din dag blive lys og glad.

P1020391 

Du kan se flere himmelske billeder her.

11 kommentarer:

  1. At gå er simpelthen noget af det bedste der findes. Det er som om alt går sig selv på plads og man finder løsninger på ting der ellers driller.

    Jeg håber du får en dejlig weekend.

    SvarSlet
  2. Tak i lige måde Marina. Ting falder bare i hak på sådan en gåtur :-)

    SvarSlet
  3. De ser gode ud - de røde travesko. En rask gåtur er ren medicin for krop og sjæl. God fredag hos jer.

    SvarSlet
  4. Jeg bruger din metode med traveturen - og Kierkegaard sagde jo: "Jeg kender ingen tanke så tung, at man ikke kan gå fra den" :-)

    SvarSlet
  5. Herlig historie og herlige bilder!
    Jeg bruker også den metoden, det gjelder bare å ikke glemme den.
    Takk for at du minnet meg på!
    Håper du får en god weekend og fine turer fremover, man behøver jo ikke se mørkt på det før man tar på seg de røde skoene. ;)

    SvarSlet
  6. Livet har alltid lyse og mørke stunder.
    De som ikke sier det, lyver for seg selv, ganske enkelt fordi andre ser det.

    Flott bidrag.

    Nyd helgen;-)

    SvarSlet
  7. Tak Suanne, de røde travesko er supergode :-)

    Madame, jeg ved, at du elsker at gå gode ture, tak for citatet,
    Kirkegård er også på det punkt en klog mand at gæste :-)

    Tak Marianne, næh de røde sko kommer på både i lyse og mørke tider :-)

    Tak Petunia :-)

    Tak TorAa og i lige måde :-) Jeg tror som du, at alle har både lyse og mørke dage.

    SvarSlet
  8. Åh jeg kender det - og jeg ved, at kuren er en tur ud i det blå :)

    SvarSlet
  9. Gå ud og gå en tur
    Gå ud og gå og gå, for højt på himlen sidder stjernerne på lur...
    Ja den poppede lige op i mit hoved da jeg læste dit indlæg. :-)

    SvarSlet
  10. Hov Helle, jeg troede jeg havde svaret dig ;-) Men jeg ved at du kender kuren, og du er sej, for du går også i regnvejr :-)

    Tak Inge, nu synger jeg videre :-)

    SvarSlet