søndag, september 25, 2011

LIDT MUNDGODT

Vi sad på vores pind klokken 7, jeg kan stadig finde ud af at sortere kartofler, kan jeg konstatere, og klokken 14 var vi færdige. Landmanden havde lige nogle flere projekter inden morgendagens kartoffeloptagning, og jeg gik på hyldebærjagt. Landmanden har fældet mange af hyldebærbuskene rundt på gården, heldigvis er hyldebærbuske ikke så nemme at tryne, så jeg fandt masser af hyldebær i læhegnene. Og der var lidt lækkert til den arbejdende frue lige ved siden af.

P1020412

Nu er første portion hyldebær forvandlet til råsaft, og den anden portion er sat over i saftkogeren. Jeg har holdt mit løfte til mig selv om at prioritere motion til mig selv, så en aftenstur i tusmørke blev det også til. Nu vil jeg kaste mig over min nyeste dille, jeg har fundet et spil på computeren, der hedder Mahjong Titans, jeg har endnu ikke fundet ud af taktikken eller regler, men det er da lykkes mig at gennemføre det et par gange ved flittig brug af fortryd-knappen ;-)

Håber din søndag har været god ved dig.

8 kommentarer:

  1. Uhmmm hyldenade med isvand i og måske et lille skvæt hvidvin, hvis det skal være festligt. :-)

    SvarSlet
  2. Uhmmm lyder dejligt!
    Og tak for en fin fortælling om de små kartoffel-hjælpere!

    SvarSlet
  3. Inge, det har jeg aldrig prøvet. Her er det forkølelsesdrikken med kogende vand, æblestykke rog lidt kanel :-)

    Selv tak Charlotte :-) I dag nævnte jeg til landmanden, at du havde haft fint vejr til din retræte, hvorpå han krøb sammen i sofaen og sagde, jeg tager også lige en retræte, og sekundet efter sov han :-) Håber I har haft noge gode dage.

    SvarSlet
  4. Ahhh hyldebærsaft smager godt, det lavede min far til mig dengang han levede, nu må jeg købe det, men det smager ikke så godt som hjemmelavet...;D

    SvarSlet
  5. Sikke meget sundt du har fyldt i din søndag. Det dejlige vejr inspirerede til mange udendørs aktiviteter, og det hele ser lidt anderledes dejligt ud i solskin.

    God mandag til dig.

    SvarSlet
  6. Sikke arbejdsom du har været på denne smukke Søndag !

    SvarSlet
  7. Så flinke dere har vært. Og så orke å koke saft i tillegg. Du er jammen flink.
    Dataspill kan en fort bli hektet av ja. Hadde en lang periode der jeg drev med å legge kabal, flere timer om dagen. I en periode der jeg var sykemeldt.
    Ønsker deg en herlig dag :)

    SvarSlet
  8. Annemarie, i år fik jeg lavet flere flasker, men jeg må også købe :-)

    Tak Eva og i lige måde. Du var jo også aktiv :-)

    Miri, tak, jeg var også godt tilfreds :-)

    Tak Astrid, spil kan hurtigt få tiden til at flyve :-)

    SvarSlet