fredag, september 16, 2011

SOLSKINSKONTOEN

Solskinnet smyger sig om mig, vasketøjet hænger ude, kontoret fyldes af lys, og jeg nyder alle indesyslerne før aftenvagterne.

P1020364

Luft må der til, så jeg smutter af sted på en travetur hen forbi vores anden gård, hvor hyldebærrene snart er klar til plukning, videre forbi stubmarkerne og ude i det fjerne kan jeg se kartoffeloptageren. Indimellem kan de køre uden en ekstra traktor foran, men der er blødt overalt, meget blødt.

P1020363

Henne i den fredede del af højmosen er der også blødt, så jeg holder mig til vejen. Sommerfuglene har travlt med at suge næring til sig, lige som jeg suger solskinsnæring til mig.

P1020366

Det er som om farverne eksploderer på sådan en solskinsefterårsdag, alt står skarpere. Jeg tager dybe indåndinger og Nyder solen. Håber solen også skinner hos dig.

P1020370

7 kommentarer:

  1. Åhhh altså, jeg misunder dig det flotte åbne udsyn. Jeg suger også solenergi til mig i dag her i skoven, mens en del af maskinparken bryder stilheden, græs, vilde brombær, hindbær og andet buskads får en tur med buskrydderen.. forhåbentlig for sidste gang i år. :-)

    SvarSlet
  2. Lækkert at kunne nyde solen, bare jeg havde haft en fridag..Nåeh, men du har nydt din, og himlen er vidunderlig skarp blå...;D

    SvarSlet
  3. Inge, hver sted sin charme :-)

    Hov hov Annemarie, jeg har ikke fridag, skal i aftenvagt ;-) Jeg håber der er lidt stråler tilbage til dig, når du får fri :-)

    SvarSlet
  4. Dagen i dag er en vidunderlig dag at samle energi på. I bor i et smørhul, Lene. Jeg synes, at der er så dejligt ude ved jer :-)

    SvarSlet
  5. Solen skinnede simpelthen alt det den kunne - og det hele dagen. Det er vidunderligt!
    God arbejdslyst til dig. :)

    SvarSlet
  6. Opmuntrende at se, at I kan tage kartofler op!
    Vi skal begynde at tage læggekartofler op søndag hos min maskinfællesskab-kollega.
    Vi gruer for det.

    SvarSlet
  7. Tak Liselotte, du må snart herud :-)

    Tak Tina, det var så skønt at jeg glemte overtøj, da jeg tog på arbejde :-)

    Farmer, der er mange, der har problemer, så vi er taknemlige for hver dag, der går godt. Jeg håber for jer, at det vil gå godt på søndag :-)

    SvarSlet