torsdag, november 27, 2008

AFTENSSTUND

Jeg ved godt, hvor mine overarmsmuskler og mine benmuskler er, de har givet mig konstant input hele dagen.

Hvor mange gange vi løb op og ned til anden sal for at tømme værelset, har jeg ikke tal på, og så skulle det hele op på anden sal igen fem minutters gang derfra.

Inden trailer var lejet, var klokken blevet 15.30, kl. 20.30 så vi på hinanden, da var det kæmpeskab, som satte sig på tværs ned af trappen, på plads, og vi sagde slut for i dag. Datteren sov hos en kammerat, og i aften skal hun have pakket alt ud, inden arbejdet kalder i morgen.

I samme hus bor en bager (tyrkisk) og en kebabrestaurant, så vi satte os ind i restauranten og fik en lækker sandwich med salat og kylling. Inden da havde datteren og jeg trukket cyklerne hen til den nye lejlighed, og midt i mørket kom vi forbi Simeons kirken, hvor der var aftensang.

De smukkeste toner flød ud fra kirkerummet, og vi havde allermest lyst til at åbne kirkedøren og blive en del af koncerten, men jeg skulle på kursus i Hammel i dag, så da sulten var stillet, kørte vi hjemad.

Nu har jeg hentet bind 3 af Anne B. Ragdes roman trilogi, så jeg vil lade freden sænke sig, krybe under tæppet og forsvinde ind i bøgernes verden.

16 kommentarer:

  1. og jeg Lene vil også sætte mig til rette i sofaen...en god kollega kom forbi...med bogen :-)

    SvarSlet
  2. Anne, synkronlæsning, klar parat læs :-)

    Hyg dig :-)

    SvarSlet
  3. Pyyyyh - det ér altså hårdt at flytte. Hyg dig med din nye bog :-)

    SvarSlet
  4. Hvor kan jeg kende det med at hjælpe med flytning. Det første spørgsmål vat altid "hvad sal er det?"
    Men jeg er nu imponeret over, at I kører frem og tilbage og flytter der imellem på samme dag.
    Det er da godt gået

    SvarSlet
  5. Anette, jeg hygger mig :-)

    Tak Betty, vi havde kun denne dag, hvor det kunne lade sig gøre, så det var bare med at få fundet energien frem :-)

    SvarSlet
  6. Det er dig mere end vel undt, at hygge med bog under tæppet efter sådan et par dage... :)

    SvarSlet
  7. Din hygge-læse-aften er dig velundt :-) Rigtig god fornøjelse. Jeg står som nr. 13 nu på bibliotekets liste, og jeg glæder mig.

    SvarSlet
  8. Tak Jette, og bogen er læst færdig :-) det kan godt være at jeg er langsom hvad angår håndarbejde, men bøger dem sluger jeg :-)

    Glæd dig Johanne, jeg er ikke helt tilfreds med flere af personerne, men det kan forfatteren jo ikke gøre for, sådan nogle personer har det med at leve deres eget liv ;-)

    SvarSlet
  9. Schwarzenegger gå hjem og læg dig - Lene har spændt musklerne ;) Godt at I fik styr på flytningen.
    Nu har du sovet og er frisk og udhvilet og på vej på kursus - nyd det :)

    SvarSlet
  10. Hold da op hvor jeg kan huske hvordan det var, Vores søn har i sin studietid boet mange steder - og altid tæt på himlen;-)God dag til dig herfra!

    SvarSlet
  11. Åh jo den kirke er et smukt sted med god lyd :-) Næste gang så siger i lige til - så kan vi sørge for hjælp nu vi bor så tæt på datteren også flyttetransport...

    SvarSlet
  12. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  13. Du har vist haft en god, men lang dag,men det er dejlig når alt er på plads.

    SvarSlet
  14. Helle, jeg ville lyve hvis jeg kaldte mig frisk ;-)

    fru koch, vores børn sørger for vi får motion :-)

    Tak Marianne, det lød vældig flot udefra, så vi må også opleve den indefra :-)

    Conny, jeg håber datteren har fået det på plads, vi satte bare kasserne op i lejligheden ;-)

    SvarSlet
  15. Du kan tro, at jeg kender det der, med at mærke musklerne hele tiden, Lene :-)

    SvarSlet
  16. åh ja Helle, måske skulle jeg også gå til vægtløftning, så kan du blive bedre til at løfte bøger og jeg patienter og ikke flere ømme muskler til os to :-)

    SvarSlet