tirsdag, november 11, 2008

HÅNDHOLDT

Jeg ved det jo godt, men havde ikke lige tænkt på at møde det i et fjernsynsprogram.

Serien med børn, der udstyres med et kamera og fortæller deres version om hverdagen lød spændende, og jeg fulgte med, indtil kvalmen fik mig til at flygte fra fjernsynet.

De små rystelser, som der næsten uundgåeligt bliver med håndholdt kamera, provokerer min hjerne. Jeg bliver svimmel, får kvalme og bliver rigtig utilpas. Så resten af programmet blev fulgt med lukkede øjne, og det er jo ikke det samme.

7 kommentarer:

  1. Jeg fik desværre ikke set programmet, men det lød spændende ud fra de spots, jeg har set - var der noget ved det, Lene?
    Det var synd, at udsendelsen blev skæmmet af de rystede billeder.

    SvarSlet
  2. Madame, det var rigtig godt at se det fra barnets side, det var nu nogle helt specielle familier ude på landet, ikke som vores:-)men de var herlige.
    Landmanden havde ikke problem med at se programmet, men jeg kan bare ikke, ligesom jeg også reagerer fysisk hvis folk ruller hurtigt ned over skærmen, det udløser prompte kvalme.

    SvarSlet
  3. Sådan er det også her..ikke bare hos mig, men også husbond.
    Men jeg har holdt ved alle udsendelserne, de er for gode til at lade være. Særligt den første, hvor der var en syg mormor, der var flyttet hjem til barnets familie under strejken.

    SvarSlet
  4. Jeg har det som dig, Lene, med "hjemmevideo'er" og dogmefilm...billeder der flyver undt på skærmen gør at jeg promte må lukke øjnene. Samme fornemmelse som ved køresyge - og smadder ubehagligt. Og desværre ikke noget man "vokser fra"...
    Havde hørt om udsendelsen, men var på arbejde.

    SvarSlet
  5. Johanne, jeg har desværre først opdaget serien nu, og jeg kan ganske enkelt ikke se på skærmen, jeg bliver så dårlig, så jeg ærgrer mig.

    Anette, det er virkelig som en voldsom omgang køresyge, jeg tror også jeg er blevet for gammel til at vokse fra det ;-)

    SvarSlet
  6. Jeg har også problemer med at se ting med håndholdt kamera for længe af gangen. Så en film forleden, der er lavet i en dokumentaristisk stil og derfor benyttede håndholdt kamera. Efter 20 minutter nåede jeg kvalmegrænsen ... frustrerende når filmen ellers var spændende.

    Sidde stille og blive køresyg ... hmmm.

    SvarSlet
  7. fru green, fjernsynssyge? måske :-)og det er frustrerende, når der er noget spændende man vil se.

    SvarSlet