søndag, november 09, 2008

HJEM TIL KØBENHAVN

Hvornår tager du hjem?

Mener du hjem til København eller hjem til jer? Akkeja man har fået voksne børn, men vi har nydt at have begge børn hjemme. Godt nok har sønnen været af sted hver aften, men når man er lidt halvsløj, og søster er hjemme, så er det hyggeligt at have base hos forældrene for nogle dage.

Lige nu ligner min stue en slagmark, for vi kastede os ud i et projekt, vi førhen har lagt i gemmeposen. Det lykkedes heller ikke denne gang, men vi kom da lidt videre. Målet er en kjole syet ud fra et blusemønster kombineret med datterens egne ideer. Mon ikke vi får den færdig på et tidspunkt.


Sidste år fik jeg et syskrin i julegave af mine børn med lovning på, at det skulle males. Det er blevet malet første gang, nu venter det på en guld streg, når datteren næste gang kommer hjem.


Og vi nåede et besøg hos Abbé Pierres klunsere, og datteren fandt sig et toiletbord og et lampestativ til den skærm, hun tidligere har fundet.


Aftenen sammen med Sissel var en succes, der er lidt keltisk over hendes musik, og vi fik lov til at høre hende smukke stemmes klangvidde, godt vi fik den oplevelse med.

Aftensmaden i aften bestod af pandekager med is og søde syltede blommer (svenske blommer)

Nu er datteren på vej hjem i toget med hjemmebagte boller, hjemmelavet hyldebærsaft, blommechutney og svenske blommer. Sønnen bliver hjemme hos os i nat, havregrøden i morgen tidlig sammen med madpakke lokker ;-)


Og jeg er træt, men glad.

12 kommentarer:

  1. Det lyder rigtig hyggeligt med besøg af børnene - mon ikke de har hygget sig lige så meget ;)

    SvarSlet
  2. Sikke en masse dejlige oplevelser, du har haft, Lene. Det lyder som en hyggelig familie-weekend!
    Kjolen ser ud til at blive meget smuk.
    Ha' en dejlig mandag :-)

    SvarSlet
  3. Sådan et toiletbord har min Ditte også...da hun for snart mange år siden så Olsen Banden julekalender, så hun for første gang sådan et møbel...hun var vel 9 år (ca) og "jeg ønsker mig sådan et!" lød mange gange den decembermåned...det lykkedes mig at finde et i Karise laaaangt ude på landet og hun fik det året efter i fødselsdagsgave...behøver jeg nævne at hun blev så glad...

    Og Sikke en dejlig weekend I har haft ;-)

    SvarSlet
  4. SHHHH - min mand og børn må ikke høre, at en mor kan smøre madpakker ;)

    Det lyder som en varm og dejlig weekend - nyd din mandag :)

    SvarSlet
  5. Træt , men glad :-) Dejligt- sådan føler jeg det også , efter tid med alle børn :-)

    SvarSlet
  6. Dejlig weekend :) Sådan et toiletbord havde min mor, hvad der er under "skørtet" kan jeg ikke huske...:(

    SvarSlet
  7. Anette, jeg tror vi alle har hygget os :-)

    Madame, kjolen håber jeg bliver smuk, vi har brugt meget tid, men det vil ikke som vi vil, men vi giver ikke op :-)

    Anne, jeg kan føle Dittes glæde :-)

    SvarSlet
  8. jeg kunne godt lide dit "akkeja" - det var lige hvad vores gamle naboer sagde, da jeg var helt lille :-) Og så sad de i hver deres lænestol med fødderne oppe på sådan en sjov skrå-fod-stol, som en lille pige kunne bruge som gyngehest. Nå, den tid, den glæde.

    Sådan en weekend som din er bare dejlig at læse om. Ren hygge.
    Og Sissel bliver bare bedre med årene, synes jeg.

    SvarSlet
  9. shh Helle, jeg siger ikke noget :-)

    Miri, vi nyder og så hviler vi os bagefter :-)

    Jette, Under det her skørt var et et lille åbent skab med en enkelt hylde :-)

    SvarSlet
  10. Conny, jeg ser lige mig selv sidde der, og sådan en fodskammel havde mine bedsteforældre også :-)

    SvarSlet
  11. Åh, jeg mindes lige tiden som studerende - fik altid lidt godt med hjemmefra når jeg skulle tilbage til studierne. Marmelade, boller, syltede rodbeder etc. Det var sååå skønt at hygge med vel tilbage i byen :P Mon ikke datteren nyder det lige så meget? :)

    SvarSlet
  12. Else, det gjorde hun, fik en dejlig sms fra hende :-)

    SvarSlet